Re: XP który się nie uruchamia...

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 26 Jun 2007 - 00:04:40 MET DST

Dnia Mon, 25 Jun 2007 21:43:06 +0000 (UTC), gawel napisał(a):

> Witam
> Proszę kogoś o wskazówkę w nastepującym problemie:
> na kompie zainstalowany Xp Prof. - ledwo zipie, ale się uruchamiał i
> chodził Wcześniej zainstalowany był Win98 - jest menu do wyboru systemu
> na starcie(choć 98 się nie uruchamia, ale to jest nieistotne w tym
> momencie)
> Zatem Win98 na c:, XP na D:(jest to jeden dysk, ma jeszcze jedną partycję
> - wszystkie FAT32)
> Spieprzyłem to tak: włączyłem chkdsk - wykrył jakiś błąd, ale nie
> naprawił - więc uruchomiłem go z opcją /f; komunikat: nie można w tej
> [...]

Uruchom tą Konsolę odzyskiwania i ponownie wykonaj chkdsk z parametrem
/r, bo może dysk się uszkodził. Czyli chkdsk /r d:, zakładając że spod
tej Konsoli literka d: dalej jest przypisana do partycji z XP. Sprawdź
to np. poleceniem MAP. Przyjrzyj się komunikatom, czy nie ma jakichś
uszkodzonych klastrów. Jeśli są - dysk do wymiany.

Następnie spróbuj podmienić rejestr na kopię z dnia instalacji systemu.
Opis jest tutaj: Jak odzyskać system po uszkodzeniu Rejestru, które
uniemożliwia uruchomienie systemu Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;307545. Zacznij od
pliku SYSTEM, może to wystarczy. Wtedy nie trzeba będzie reinstalować
całego softu.

Możesz też najpierw spróbować takiej metody: copy SOFTWARE SOFTWARE.OLD,
del SOFTWARE, ren SOFTWARE.OLD SOFTWARE. I tak dalej dla wszystkich
gałęzi rejestru, pracując oczywiście w folderze
\Windows\System32\config. Sposób ten może pomóc w przypadku
pokawałkowania plików rejestru przy bardzo dużej fragmentacji NTFS.

Spróbuj też uruchomić tryb awaryjny z logowaniem, potem skopiuj plik
c:\windows\ntbtlog.txt na partycję z Win98 i go odczytaj. Pod koniec
powinny być komunikaty o tym, czego się nie udało załadować. No ale to
jest trudne w dalszej obróbce, bo nie wiadomo czy pliki się uszkodziły,
czy coś w rejestrze.

Jak i to nie pomoże, to pozostaje reinstalacja naprawcza. Ale do tego
musisz mieć oryginalną płytkę, albo inną ale też z Windows XP Prof. I to
w wersji zgodnej z tym co jest teraz na dysku, czyli odpowiednio gołej,
z SP1, albo z SP2.
315341 - Jak przeprowadzić uaktualnienie na miejscu (ponowną instalację)
systemu Windows XP
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl;315341

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]