Re: Własny tekst przed bootowaniem

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Wed 20 Jun 2007 - 23:43:56 MET DST

Użytkownik "Osadnik" <osadnik.www@wp.pl> napisał w wiadomości
news:f5c6ai$kui$1@atlantis.news.tpi.pl...
> sprawdzałem diskedit - nie dość że z niemieckim u mnie to tak nijak, ale
> nie mogłem doszukać się opcji otwarcia dysku. mogłem otowrzyc tylko
> pliki na jedynej w komputerze partycji FAT.

DISKEDIT musi być zgodny z obrabianą partycją FAT, czyli do FAT32 nie możesz
zastosować pakietu NU8, tylko już taki przeznaczony dla Windows, umiejący
też LFN. Inaczej czeka się dużo samozaparcia, aby ręcznie poprzeliczać
odpowiednie bajty z odpowiednimi wskaźnikami położenia danego wpisu... Tylko
z MBR, czy bootsektorem jest względnie łatwo obejść się z użyciem dowolnego
DISKEDIT-a.
Acha, BIOS musi widzieć dysk w zakresie obrabianego obszaru, także DISKEDIT
musi widzieć partycję w obrabianym przedziale. Jest to narzędzie względnie
proste w użyciu, z nienajmniejszymi możliwościami, i BARDZO niebezpieczne -
jeden źle postawiony bit może "zaprzepaścić" wszystkie dane. A wtedy nie
zawsze TestDisk, czy podobne pomogą. MBR, czy BOOTa w miarę łatwo
odtworzysz. Struktury danych, to już "matematyka wyższa".

Powodzenia i niech Ci nie zadrży ręka :)
Na wszelki wypadek skopiuj na inny dysk, do pliku, przynajmniej początek
obrabianego obszaru, lub nawet same MBR i BOOT - w razie sraki jak znalazł.

--
LH.
Ja zawsze byłem cywilizowany. (...)