Re: "Zniknięta partycja"

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 19 Jun 2007 - 20:41:23 MET DST

Dnia 19 Jun 2007 18:54:30 +0200, a a napisał(a):

> TestDisk umożliwia rozszerzenie partycji LBA i pokazuje takie wartości. W każdym
> razie koniec LBA i logicznego były znacznie dalej, skoro partycja miała
> pojemność 120GB.

A próbowałeś wpisać te wartości jako koniec partycji? Możesz to zrobić w
BootIt - jak wspominałem, wielkość partycji podaną w sektorach
definiujemy z shiftem. Ale właściwszym edytorem partycji wydaje się być
tutaj DOS-owy MBRWork, dostępny na ftp Terabyte w dziale freeware.

> Próbowałem, nic z tego. Najdziwniejsze jest to, że np. Stellar Phoenix pięknie
> odczytuje całe drzewo katalogów przy użycji opcji "Scan as FAT". W żaden sposób
> jednak nie udaje się przywrócić "widzialności" tej partycji przez system.

Bo pewnie on nie opiera się na odczytach z bootsektora, tylko
samodzielnie szuka tablic FAT. I tu kolejna propozycja - Testdisk
umożliwia wygenerowanie bootsektora partycji od zera, właśnie na
podstawie odszukanych tablic FAT. Ale najpierw powiększ partycję
extended zgodnie z tym co on sugeruje. Sama zmiana wielkości p.ex. nie
wpłynie w żaden sposób na dostępność do dysku logicznego, ważne jest
tylko, żeby dysk logiczny się na niej w całości pomieścił.

> Nigdy wcześniej nic mi się takiego nie zdarzyło, ale to były typowe dyski ATA.
> Może SATA ma z tym coś wspólnego?

Nie, nie chodziło mi o wpływ jako wnosi rodzaj interfejsu, tylko o to,
że może któryś z tych dwóch dysków ma odmienną geometrię, a BIOS błędnie
przyjął ją jako domyślną dla obu.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/