Re: "Zniknięta partycja"

Autor: a a <ararantWYTNIJTO_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 19 Jun 2007 - 18:54:30 MET DST

> ^^^^^^^^^
> Skąd wziąłeś te wartości?

TestDisk umożliwia rozszerzenie partycji LBA i pokazuje takie wartości. W każdym
razie koniec LBA i logicznego były znacznie dalej, skoro partycja miała
pojemność 120GB.

> Zapomniałem Ci to napisać - BootIt sam wylicza prawidłowe wartości CHS.
> Trzeba tylko wejść we właściwości partycji extended i kliknąć Recalc
> V-CHS. Wielkość partycji extended można zmienić wchodząc w jej
> właściwości z lewym shiftem. Można też spróbować troszeczkę zmienić
> rozmiar partycji.

Rekalkulacja działa prawidłowo, tylko że za każdym razem uzyskuję wartości dla
partycji 17GB zamiast 120GB.

> Hmmm w sumie to zastanawiam się jeszcze, co jest nie tak z tymi
> bootsektorami dysku logicznego. Piszesz, że backup boosector jest OK. A
> może ta partycja extended jest OK*, a zmieniły się parametry dysku
> logicznego na niej? Ja bym przywrócił na chwilkę ten zapasowy bootsektor
> i sprawdził efekt. Nie zapomij tylko o zdumpowaniu zawartości obu
> bootsektorów w testdisku do logu.

Próbowałem, nic z tego. Najdziwniejsze jest to, że np. Stellar Phoenix pięknie
odczytuje całe drzewo katalogów przy użycji opcji "Scan as FAT". W żaden sposób
jednak nie udaje się przywrócić "widzialności" tej partycji przez system.

> *Nie powinno tak być. Partycje powinny kończyć się wraz z końcem
> ścieżki, a nie w jej środku. Ale może narzędzie którym zakładałeś te
> partycje (Linux?) miało na ten temat inne zdanie.

Dysk był zdaje się dzielony instalatorem Windy, 20GB dla C (mało zresztą),
reszta dla D.

> BIOS ustawia geometrię całego dysku na podstawie geometrii pierwszej
> partycji na nim. Zobacz, jaka jest geometria takiej partycji na dysku
> IDE. Z tym że nawet zła geometria tego dysku nie powinna była się
> przełożyć na geometrię drugiego napędu, ale...

Nigdy wcześniej nic mi się takiego nie zdarzyło, ale to były typowe dyski ATA.
Może SATA ma z tym coś wspólnego?

--
a a