Re: "Zniknięta partycja"

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Tue 19 Jun 2007 - 17:50:42 MET DST

Dnia 19 Jun 2007 16:42:47 +0200, a a napisał(a):

> Teraz mam równe wartości, ale rozmiar partycji jest nadal zbyt mały. Wydaje mi
> się, że koniec LBA powinien mieć wartość 19456 254 63 podobnie jak partycji
                                             ^^^^^^^^^
Skąd wziąłeś te wartości?

> logicznej. Z BootIt-em coś mi słabo idzie, chyba zasadniczy jest tu brak opcji
> BootEdit (shareware), bo w Partition Work nie umiem znaleźć edycji wartości
> CHS.

Zapomniałem Ci to napisać - BootIt sam wylicza prawidłowe wartości CHS.
Trzeba tylko wejść we właściwości partycji extended i kliknąć Recalc
V-CHS. Wielkość partycji extended można zmienić wchodząc w jej
właściwości z lewym shiftem. Można też spróbować troszeczkę zmienić
rozmiar partycji.

Hmmm w sumie to zastanawiam się jeszcze, co jest nie tak z tymi
bootsektorami dysku logicznego. Piszesz, że backup boosector jest OK. A
może ta partycja extended jest OK*, a zmieniły się parametry dysku
logicznego na niej? Ja bym przywrócił na chwilkę ten zapasowy bootsektor
i sprawdził efekt. Nie zapomij tylko o zdumpowaniu zawartości obu
bootsektorów w testdisku do logu.

*Nie powinno tak być. Partycje powinny kończyć się wraz z końcem
ścieżki, a nie w jej środku. Ale może narzędzie którym zakładałeś te
partycje (Linux?) miało na ten temat inne zdanie.

> A skąd. Wystarczyło samo podłączenie - taki numer mam już drugi raz,
> poprzednio demolkę wywołał dysk od laptopa, z którego chciałem zgrać dane.

BIOS ustawia geometrię całego dysku na podstawie geometrii pierwszej
partycji na nim. Zobacz, jaka jest geometria takiej partycji na dysku
IDE. Z tym że nawet zła geometria tego dysku nie powinna była się
przełożyć na geometrię drugiego napędu, ale...

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/