Re: Word 2007 - Numerowanie stron od strony nr 4

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Fri 01 Jun 2007 - 01:01:44 MET DST

Użytkownik "Mariusz" <mbolewskiWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomości
news:31c1.000000f3.465f0c8f@newsgate.onet.pl...
> Witam. Mam byćmoże banalny problem ale w nowym wordzie dopiero się
> wprawiam i
> nie mogę znaleźć.
>
> Przeczytałem Pomoc do programu i nie znalazlem sposobu na problem.

Pewnie by się rozwiązanie znalazło z użyciem sekcji i różne nagłówki w 1
i 2 sekcji...

> Chodzi o to by w dokumencie włączona była numeracja stron, ale ukryta na
> pierwszych trzech stronach.
[...]

...ale ja nietypowo, skoro konkretnie chcesz na 2 stronach (a nie od tego
miejsca, albo od początku sekcji) to może tak:
Wstaw nagłówek
Wklikaj się w nagłówek
Wstaw 'szybkie części' [2] 'pole' IF, dopisz aby uzyskać: IF X > 2 X ""
i OK. Wskaż to pole, widoczne jako litera X (zaznacz), Prawoklik i
'przełącz kody pól'. Zaznacz (przeciągnij sprzed na koniec danego znaku)
pierwszy X, z menu (pardon, wstążki) wstaw 'szybkie części' 'pole'
PAGE, format 1,2,3, OK. Tak samo z drugim X
Efektem będzie takie coś:
{ IF 3 > 2 3 "" \* MERGEFORMAT }
gdzie cyfry 3 (działo się to akurat na 3 stronie) są polem 'Page', można
je rozwinąć przez zaznaczenie cyfry i prawoklik przełącz kody pól.
W całej okazałości wygląda to tak:
{ IF { PAGE \* Arabic \* MERGEFORMAT } > 2 { PAGE \* Arabic \*
 MERGEFORMAT } "" \* MERGEFORMAT }
Uzyskaliśmy pole warunkowe: jeżeli numer strony > 2 to pisz liczbę
odpowiadającą mu a jak nie to pisz ciąg pusty.
A, na zakończenie przełącz kody pól przy zaznaczonym całym polu,
aby przełączyć się na widok '3' (albo 'aktualizuj pole').

PS,
[1] nieżle przekombinowane ;), na pocieszenie motto:
Trzeba sobie jakoś radzić, powiedział góral zawiązując buta gąsienicą.

[2] nie wiem kto te nazwy (np. 'wstążki', 'szybkie części') wymyśla,
 ale talent poetycki się marnuje.

[3] na 90% tego nie chciałeś (tzn. wyświetlania numeru dokładnie od
strony 3), bo pewnie jak wstęp uzupełnisz to chciałbyś aby
nienumerowanie za tym podążało. Ale my tu realizujemy zamówienia
dosłownie, było 'od 3' to jest. Jakby nie było wymagane jednak
kurczowe trzymanie się tej liczby, po prostu wstaw nową sekcję
z innym nagłówkiem, a o ww. wywodzie zapomnij ;).

--
Pozdrawiam, Sławomir Stępniak, slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)