Re: odplokowanie portu

Autor: Piotr Smerda <piotrs00_at_go2hell.pl>
Data: Sat 26 May 2007 - 18:23:48 MET DST

On Sat, 26 May 2007 16:28:49 +0200, Waldek wrote:

> Mam wrażenie że tam takie użądzenie się znajduje, gdyż wielu osobą udało się
> połaczenie zrealizować. A ja nadal się pytam dlaczego nie mogę tego zrobić.
> Znam IP tego czegoś i to odpowiada na pingi

To że urządzenie odpowiada na pingi nie oznacza że się do niego podłączysz.
Jeśli masz "puszczony" ruch ICMP (ping) to nie oznacza, że np podłączysz
się po SSH (port 22 - standardowo) do tej maszyny.

> Wyżej wyjaśniłem że to jest możliwe, znam osobę która to połączeie
> zrealizowała i zrobiła to odblokowując na roterze port 10000, dlatego taki
> napisałem post
>
> Waldek

No więc skoro takie urządzenie się znajduje "tam" to przy wyjściu z Twojej
sieci (bo napisałeś że masz adres z klasy 192.168.x.x) jest pewnie jakiś
NAT/PAT. Musisz zatem porozmawiać z administratorem by Ci odblokował port
10000/TCP.
Jeśli chcesz używać UDP to standardowo jest do odblokowania port 4500,
jeśli admin PIX/ASA/VPNConcentrator zmienił standardowy port dla ESP over
UDP to musisz się tego dowiedzieć.

I administrator ma odblokować Ci port na urządzeniu robiącym za
router/NAT/PAT a nie Ty na swoim komputerze!

--
Pozdrawiam
Piotrek