Re: VISTA ślepa - RAID 0

Autor: vector <izohelia_at_gmail.com>
Data: Sat 26 May 2007 - 11:25:05 MET DST

On 26 Maj, 10:43, Michal Kawecki <kkwi...@o2.px> wrote:

> Przecież obsługuje. Konwersja na dysk dynamiczny nie jest potrzebna.
> Jeśli masz RAID sprzętowy, to skonfiguruj macierz w jego BIOS-ie, załóż
> na niej normalne partycje i pracuj.

raid jest na dynamicznych wolumenach. Ale skoro podstawowe nie wpłyną
na jego pracę to mogę tak zrobić. Dane tego raida są na taśmach DV ;-)

Ale mam inny poważniejszy problem. MBR ;-)

Jest tak, wcześniej był zainstalowany XP na DISK 1. Vista poszła na
nowego nie formatowanego Segate DISK 2. Po zainstalowaniu i
przeniesieniu danych wywaliłem wszystko co było na DISK 1. Okazało
się, że na DISK 1 był MBR ;-) I Vista nie staruje. Mało tego. Odpiałem
wszystkie dyski poza tym jednym jedynym na którym ma być Vista i MBR.
Postawiłem system od nowa, etc. Podpiałem uprzednio odpięte dyski -
RAID 0 + DISK 1. I co się okazało? DISK 1 znów został sformatowany,
więc odpaliłem instalator XP i wywaliłem partycję na DISK 1 - jak się
okazało z MBR, ponieważ Vista go sobie znów tam przeniosła.... ;-) No
i teraz maszyna znów nie startuje, a system postawiony, skonfigurowany
i zaktualizowany. Instalator Visty można odpalić z linii komend. Co -
jak - zrobić aby odzyskać MBR tam gdzie powinien być czyli na DISK 2?
Dzięki za pomoc.