Re: Win2k nie znajduje samego siebie

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 25 May 2007 - 12:14:24 MET DST

Dnia Fri, 25 May 2007 09:40:55 +0000 (UTC), Tomasz Minkiewicz
napisał(a):

> Wykluczyć tego nie mogę, ale praktycznie nic, co robiłem na tym dysku nie
> miało prawa uszkodzić partycji windowsowej. Najbliżej tego byłaby
> modyfikacja tablicy partycji spod linuksa, ale też nie wiem, w jaki
> sposób mogłoby to nastąpić.
> Poza tym coś mi się kołacze po głowie, że kiedyś już spotkałem się z tym,
> że windows na dysku z dwoma partycjami (win & lin) działał. Po dodaniu
> trzeciej (linuksowej) - przestał. Po jej usunięciu - znów działał.
> Tylko ni cholery nie pamiętam szczegółów.

Mnie też się coś takiego kołacze, ale to było chyba związane z
niewłaściwą kolejnością (niezgodną z ich fizycznym położeniem) dysków
logicznych na partycji rozszerzonej.

> Dałeś mi do myślenia. Podejrzałem sobie początek tego dysku. Komunikat
> o braku NTLDRa jest widoczny od razu w pierwszym sektorze. Co więcej -
> pierwsze znaki na dysku to:
> EB 52 90 4E(N) 54(T) 46(F) 53(S) 20 20 20 20 00.
> Czy to aby nie jest sygnatura NTFSa?
>
> Czy możliwe, że fixboot się pomylił i nowy sektor rozruchowy partycji
> zapisał do MBRa?

Rzeczywiście, na to wygląda. Nie spotkałem się jeszcze z taką sytuacją.
Czyli jest tak: pogrzebałeś w tabeli partycji linuksowym fdiskiem,
odpaliłeś Konsolę odzyskiwania która już nie odnalazła partycji z
Windows, odpaliłeś fixboot bez parametrów... i mamy klops. Spróbuję to
sobie powtórzyć w wolnej chwili.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/