Re: Problemy z hibernacja, usb i DVD-RW - vista

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Fri 25 May 2007 - 10:04:38 MET DST

Dnia Fri, 25 May 2007 08:55:35 +0200, gajowy napisał(a):

> [...]
>
> - posiadam nagrywarkę LG GSA-4163B - jest ona widoczna w systemie, moge
> na niej nagrywac przy pomocy programow zewnetrznych (nero), natomiast
> Vista nie potrafi na niej nagrywac. Nie ma na pasku narzędzi przycisku
> "nagraj". Przycisk taki jest tylko w galerii, ale po jego naciśnięciu
> dowiaduję się, że nie posiadam urządzenia potrafiącego nagrywać płyty
> CD/DVD. Upgradowałem firmware, ale nic nie pomogło. Usunąłem wszelkie
> oprogramowanie, które w jakikolwiek mogło mieć wpływ na sterowniki
> napędów (czyli nero, daemon tools, itp.) ale ciągle nic.

Ta nagrywarka powinna była współpracować z Vistą. Zobacz czy nie masz
czasem wyłączonego nagrywania w polisach systemu (uruchom gpedit.msc i
szukaj User Configuration > Administrative Templates > Windows
Components > Windows Explorer). Czy ten komputer jest w domenie?

> - dziwnie zachowuje mi się narzędzie wstrzymania. Po wciśnięciu
> odpowiedniego przycisku, gaśnie monitor, stają dyski, trwa to wszystko
> kilka sekund i komputer z powrotem się wzbudza

Poodłączaj wszystkie urządzenia, zwłaszcza te na USB. Odłącz sieć.
Sprawdź. Możesz też spróbować wyłączyć wzbudzanie systemu z
klawiatury/myszy/karty sieciowej w BIOS-ie.

> - i ostatnia - najmniej istotna sprawa. Modem (sieć z kablówki - modem
> podłączony do karty sieciowej on-board) i myszka (podłączona do ps2):
> gdy były podłączone do mojego starego kompa, po jego wyłączeniu
> przechodziły w stan czuwania. W nowym kompie myszka cały czas miga (ma
> takie cholerne diody, których nie widać, póki się nie podłączy - i się
> naciąłem w sklepie), natomiast modem jest aktywny.

Modem przechodził w stan czuwania? Dziwne. Nie bardzo widzę możliwość
przełączenia modemu kablowego - podpiętego poprzez ethernet - w stan
czuwania. Co najwyżej diody na nim mogły przestać migać, bo nie było
transferów.
Co do myszki - być może wystarczy to co napisałem wyżej o BIOS-ie. A
jeśli nie, to na niektórych płytach głównych istnieje zworka podająca
napięcia na mysz i klawiaturę PS/2 nawet po uśpieniu komputera. Można ją
zdjąć.

> Spotkaliście się może z podobnymi problemami? Będę wdzieczny za wszelkie
> wskazówki. Na razie zastanawiam się, czy nie zainstalować Visty na nowo
> (przy okazji - czy Vistę można "nadinstalować" na istniejącą instalację?).

Tak, przy okazji niszcząc poprzednią instalację. Jeśli masz takie plany,
to lepiej skopiuj sobie na bok swoje dane, albo postaw Vistę na osobnej
partycji oddzielając ją od partycji z danymi.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/