Re: JPG killuja mi XP

Autor: fijak <person_at_server.com>
Data: Tue 15 May 2007 - 19:37:04 MET DST

ZZ ośmielił się napisać:

> zawieszenie Explorera wyglada bardziej jak przepelnienie
> rejestru w trakcie wyswietlania folderu z tymi obrazkami -nastepuje na
> ktoryms z kolei wyswietlanym pliku
> podczas "wlaczania" dla nich windowsowskich ikonek...

nie uzywaj okreslen "przepelnienie rejestru" bo to juz nawet dziwacznie
brzmi...
> generalnie otwieranie folderow z obrazkiami bardzo obciaza
> komputer (P4 3.2GHz + 1GB Ram + szybki, ale zagracony dysk na NTFS)
> a juz katastrofalnie blokuje sie NERO kiedy wyswietle w nim
> zawartosc folderu z JPG-mi

to wyglada jak cos z rozszerzeniami przegladania, ja bym tak jak
wspomnielismy ja i Piotr Palusinski pogrzebal w rejestrach, najpierw
mozesz zerknac jak sie nazywa typ pliku (jezeli rozszerzenie .jpg to
zagladamy do klucza HKEY_CLASSES_ROOT\.jpg i tam mamy nazwe,
najprawdopodobniej jpegfile i wtedy zagladamy do
HKEY_CLASSES_ROOT\jpegfile i pogrzebac w ShellEx, mozna ew. wywalic caly
klucz HKEY_CLASSES_ROOT\jpegfile i HKEY_CLASSES_ROOT\.jpg, a skojarzenia
zrobic ponownie - ale wtedy zapewne usuniesz rowniez mozliwosci
przegladania miniatur... i pponiownie zalozyc skojarzenia do rozszerzeni
.jpg

Mozesz rowniez, skoro twioerdzisz ze masz "zagracony dysk NTFS"
sprawdzicz go pod katem poprawnosci zapisanych danych, chociaz w to
watpie, niemniej robisz to tak:
w start|uruchom wpisujesz
chkdsk c: /f
winda powie ze nie moze teraz ale czy przy nastepnym stracie syetmu,
zapodajesz y i restartujesz kompa, podczas uruchominia zostanie
przeskanowana partycja (taki skandisk) jesli chodz o poproawanosc
plikoww katalogow indexow itd.