Re: pytanie o zapore

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Sat 12 May 2007 - 22:23:31 MET DST

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości
news:20070512212212.0717a059@localhost.localdomain...

> Co tzn. dobra? Jakie masz wymagania? Niektórym (np. mi w firmie)
> starcza to co jest wbudowane w Windows SP2 (chociaż nie filtruje
> wychodzącego ruchu). Inni np. chwalą Kerio, chociaż nie używałem bo w
> przypadku Windows i tak nie było mi potrzebne. Jestem zdania, że
> Windows powinno stać za dedykowanym (np. "sprzętowy" routerek czy coś)
> firewallem.

Mnie generalnie rozśmieszają takie teksty.
Sądzisz, że user, który pyta o 'zaporę' pod Windows kupi sobie
dedykowany sprzęt 'routerek czy coś'? Ewentualnie dokupi
blaszaka z Linuksem i zagraci mieszkanie? Zaktualizowany system
i poprawna konfiguracja w zasadzie wykluczają używanie
wszelkich 'zapór'. Nieświadomy user i tak kliknie TAK - obojętnie
o co go spyta 'inteligentna zapora/firewall'.

Piciu