Re: pytanie o zapore

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 12 May 2007 - 22:28:16 MET DST

** Piotr Krzyżański wrote:

> Mnie generalnie rozśmieszają takie teksty. Sądzisz, że user, który
> pyta o 'zaporę' pod Windows kupi sobie dedykowany sprzęt 'routerek
> czy coś'? Ewentualnie dokupi blaszaka z Linuksem i zagraci
> mieszkanie?

Nie ma to (czy user kupi czy nie) żadnego związku z tym czy Windows
nadaje się do wystawiania bezpośrednio do Internetu czy nie. Moim
zdaniem się nie nadaje. Każdemu radzę po prostu niech sobie kupi do
swojego łącza xDSL normalny modem/router/switch zamiast programowej
mydelniczki na USB i będzie miał o wiele mniej problemów.

A no i moje otoczenie z reguły nie ma problemu z wydaniem ~200zł na
takie rozwiązanie, tym bardziej, że pozbawia to ich wielu problemów.

> Zaktualizowany system i poprawna konfiguracja w zasadzie wykluczają
> używanie wszelkich 'zapór'. Nieświadomy user i tak kliknie TAK -
> obojętnie o co go spyta 'inteligentna zapora/firewall'.

Dlatego plastikowe pudełko udostępniające net (często z tym Linuksem,
który wcale nie jest w blaszaku vide np. Livebox TP) jest lepsze bo tam
user nie będzie miał możliwości kliknięcia TAK.