Re: Długie logowanie do Win XP

Autor: kiks <andrzej.murawski_at_wp.pl>
Data: Tue 17 Apr 2007 - 15:38:56 MET DST

Użytkownik "Piotr Palusiński" <perfekt_xl@invalid.wp.pl> napisał

> Zacznij od wylaczenia karty sieciowej (dla testu), jesli czas otwarcia
> bedzie mniejszy, to wina lezy po stronie karty sieciowej lub sterownikow
> do
> niej.
Witam,
Niestety, wyłączenie sieci nie zmienia dokładnie nic...

> Juz kiedys o tym pisałem, powtórze jeszcze raz:
> Najprostszym sposobem jest uzycie programu narzedziowego BootVis firmy
> Microsoft.
> Do pobrania BottVis1.37 http://www.soft32.com/download_19687.html .
> http://download.microsoft.com/download/whistler/BTV/1.0/WXP/EN-US/bootVis-tool.exe

Bootvisa mam...
> Po uruchomieniu programu wybierz z jego podmenu Trace (na pasku menu
> glownego) opcje Next Boot (jesli chesz analizowac sam proces ladowania)
> albo
> opcje Next Boot + Driver Delays

Opóźnienie przy starcie jest tak długie, że przy defaultowych ustawieniach
kreska bootowania "logon+service" urywała się nagle i musiałem wydłużyć czas
obserwacji, aby ujrzec jej zakończenie.

> Po analizie wybierz opcję Optimize System z podmenu Trace i w
> wyswietlownym
> okienku System Reboot, kliknij Reboot Now, teraz program BootVis
> przeprowadzi reorganizacje systemu w celu jego przyspieszenia.
Próbowałem.... Niestety, opóźnienie "logon+services" przy loadowaniu jest
tak długie, że Bootvis daje komunikat o niemożności dokończenia
optymalizacji systemu podając za potencjalną przyczynę defragmentację
plików. Po pierwszym komunikatcie ręcznie defragmentowałem (O&O Defrag
v.8.0), niestety kolejna próba optymalizacji i kilka kolejnych zakońćzyły
się tym samym komunikatem.

> Ponadto wprowadź do rejestru zapisy:
> 1.Defragmentacja plikow startowych
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Dfrg\BootOptimizeFunction
> ciag " Enable" = zmień z N na Y
Był taki, nie musiałem zmieniać....
> 2.Rezygnacja z czyszczenia pliku wymiany przy zamykaniu
> HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
> Memory Management
> wartosc "ClearPageFileAtShutdown" = 1 zmien na 0
Był taki, nie musiałem zmieniać....
> 3.Eliminacja programow uruchamianych przy starcie systemu - msconfig ,lub
> klucz
> dla wszytskich uzytkownikow
> HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
> dla zalogowanego konkretnego uzytkownika
> HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Msconfig - na próbę wyłączyłem dokładnie WSZYSTKO, bez efektu....
> 4.Eliminacja zbednych uslug uruchamianych przy starcie (serwices.msc):
> Mozesz smialo wylaczyc "Numer seryjny nosnika przenosnego", "Harmonogram
> zadan", "Aktualizaje automatyczne", "TeInent", "konfiguracja zerowej sieci
> bezprzewodowej" itd..
Gdzie tego szukać? Jeśli w zakładce "usługi" narzędzia konfiguracji systemu,
to tych usług tam nie ma, albo są już wyłączone...

> 5. Przeniesienie jadra Windows do pamieci RAM. Z definicji wszystko, co
> znajduje sie w pamieci RAM, dziala szybciej niz cos wymagajacego dostepu
> do
> dysku i pamieci wirtualnej.
> Mozna to zmienic, aby wylaczyc stronicowanie i umiescic jadro na stale w
> pamieci RAM.
> HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
> Memory Management
> Dodaj wartosc DWORD "DisablePagingExecutvie" = 1
> 6.itd...w.g wlasnych upodoban:

Jest - z wartością "0".... Nie musiałem dodawać...

> np. gdy system XP pojawił sie po raz pierwszy, o nowym interfejsie
> powiedziano wiele dobrych i złych rzeczy. Mimo narzekań wiekszości
> uzytkowników zachowuje domyślne ustawienia, zamiast przełączyć sie na
> klasyczny interfejs, przypominajacy poprzednie wersje Windows itd...
>
> PS.
> Uruchom w trybie rejestrowanym bootlog.txt, użyj programu BootLogAnalyzer
> www.vision4.co.ul/vision4 -->sprawdź co się ładuje podczas startu.
>
> --
> Piotr Palusiński [Microsoft MVP Shell/User]

Dodatkowo powiem, że bootowanie systemu z opcją "safeboot/network" nie
zmieniało sytuacji, podobnie, jak "/noguiboot"...

Powtórzę jeszcze raz - sam system bootuje się wzorowo, jak na XP HE SP2 z
ponad rocznym przebiegiem. Bootvis pokazuje zakończenie ładowania już w 43
sekundzie. Sęk w diabolicznie wydłużonym ładowaniu usugi "logon+service",
która to zaczyna ładować się w 23 sekundzie, kończy w 148 (!!) a jej czas
trwania wynosi aż 125,61 sek. Stąd pulpit widzę dość szybko - ale nie jestem
zalogowany do konsoli, nie mam np. otwartego połączenia internetowego, nie
działa przycisk "Start", pasek stanu jest pusty.
Pozdrawiam
P.S. Próbowałem zasięgnąć pomocy w Microsoft Polska.... Powiedzieli, że mi
nie pomogą... Że mam wersję OEM i mam sie udać do sprzedwacy.....