Re: Długie logowanie do Win XP

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Thu 12 Apr 2007 - 18:38:40 MET DST

In news:evl4en$kci$1@inews.gazeta.pl,
*Andrzej* <andrzej_murawski@gazeta.pl> typed:
> Witam,
> Mój komp z Win XP SP2 ma klopot z długim logowaniem użytkownika. Log z
> Bootvisa pokazuje, że ładowanie systemu kończy się po 53 sekundach (i
> rzeczywiście widac już wtedy pulpit i ikonki), ale logowanie użytkownika
> (pasek "Logon+Service") trwa ciągle i zajmuje zwykle około 2 minut - a w
> sumie cały proces niemal 3 minuty. Powyłączałem z autostartu wszelkie
> zbędne rzeczy, aby go przyspieszyć, i nic... Czy da się to skrócić? Czemu
> logowanie zajmuje tak dużo czasu?
> Pozdrawiam grupowiczów

Zacznij od wylaczenia karty sieciowej (dla testu), jesli czas otwarcia
bedzie mniejszy, to wina lezy po stronie karty sieciowej lub sterownikow do
niej.

Juz kiedys o tym pisałem, powtórze jeszcze raz:
Najprostszym sposobem jest uzycie programu narzedziowego BootVis firmy
Microsoft.
Do pobrania BottVis1.37 http://www.soft32.com/download_19687.html .
http://download.microsoft.com/download/whistler/BTV/1.0/WXP/EN-US/bootVis-tool.exe
Po uruchomieniu programu wybierz z jego podmenu Trace (na pasku menu
glownego) opcje Next Boot (jesli chesz analizowac sam proces ladowania) albo
opcje Next Boot + Driver Delays (jesli interesuja Cie dodatkowo opoznienia
wprowadzone przez sterowniki). W wyswietlonym oknie Trace Repetitions okresl
ilosc przeladowan systemu w trakcie analizy - im liczba ta bedzie wieksza,
tym dokladniejsze beda wyniki analizy.
Po analizie wybierz opcję Optimize System z podmenu Trace i w wyswietlownym
okienku System Reboot, kliknij Reboot Now, teraz program BootVis
przeprowadzi reorganizacje systemu w celu jego przyspieszenia.

Ponadto wprowadź do rejestru zapisy:
1.Defragmentacja plikow startowych
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Dfrg\BootOptimizeFunction
ciag " Enable" = zmień z N na Y
2.Rezygnacja z czyszczenia pliku wymiany przy zamykaniu
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
Memory Management
wartosc "ClearPageFileAtShutdown" = 1 zmien na 0
3.Eliminacja programow uruchamianych przy starcie systemu - msconfig ,lub
klucz
dla wszytskich uzytkownikow
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
dla zalogowanego konkretnego uzytkownika
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
4.Eliminacja zbednych uslug uruchamianych przy starcie (serwices.msc):
Mozesz smialo wylaczyc "Numer seryjny nosnika przenosnego", "Harmonogram
zadan", "Aktualizaje automatyczne", "TeInent", "konfiguracja zerowej sieci
bezprzewodowej" itd..
5. Przeniesienie jadra Windows do pamieci RAM. Z definicji wszystko, co
znajduje sie w pamieci RAM, dziala szybciej niz cos wymagajacego dostepu do
dysku i pamieci wirtualnej.
Mozna to zmienic, aby wylaczyc stronicowanie i umiescic jadro na stale w
pamieci RAM.
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Control\Session Manager\
Memory Management
Dodaj wartosc DWORD "DisablePagingExecutvie" = 1
6.itd...w.g wlasnych upodoban:
np. gdy system XP pojawił sie po raz pierwszy, o nowym interfejsie
powiedziano wiele dobrych i złych rzeczy. Mimo narzekań wiekszości
uzytkowników zachowuje domyślne ustawienia, zamiast przełączyć sie na
klasyczny interfejs, przypominajacy poprzednie wersje Windows itd...

PS.
Uruchom w trybie rejestrowanym bootlog.txt, użyj programu BootLogAnalyzer
www.vision4.co.ul/vision4 -->sprawdź co się ładuje podczas startu.

http://www.microsoft.com/poland/communities/mvp/default.mspx