Re: Wq*wiłem się... Czyli W2k i sprawdzanie dysku.

Autor: Sławomir Stępniak <slaw1step_at_poczta1.1onet.pl>
Data: Sun 01 Apr 2007 - 01:07:34 MET DST

in news:460da6ca$1@news.home.net.pl , *Lawrens Hammond* wrote:
> Witam.
> Wziąłem do sprawdzenia starego HDD z przywalonym filesystemem. Ten
> pier... w2k zamiast zapytać się przy starcie, czy zgadzam się na
> jakiekolwiek naprawy, on mi od razu, bez pytania, zabrał sie za
> sprawdzenie tego dysku, nie dając mi żadnego wyboru co do
> zamierzonego działania (dysk chciałem potraktować BadCopyPro (który
> raz mi uratował dupę)), uszkadzając mi kilkadziesiąt plików przez
> to, że samowolnie "poprzenosił" dane z uszkodzonych sektorów. Z

Chyba przeceniasz jego możliwości.

[...]
> zabiera za kompletne sprawdzanie. Mam nadzieję, że nie pouszkadzał
> zbyt wielu plików, które dostałem za zadanie odtworzyć. (dokumenty
> Worda)

Nie jest źle, powszechnie znany format,

[...]
> Dysk był z Windows 98, FAT32, pojemność ok. 3.4 G, tablica partycji,
> bootsektor i fat w porządku, choć sam filesystem przywalony.

Właśnie FAT może być 'zwalony', tzn. niepotrzebnie 'naprawiony'
Weź go na początek na PCInspectorFileRecovery (nie muszę chyba dodawać,
że zainstalowany na *innym* systemie, znaczy nie na tym dysku), i
odzyskaj, wybierz ani 1 ani 2 kopię FAT tylko bez FAT.
A potem kombinuj, jak fragmentacja nie była duża, to coś się uda.
Jak nie, to Easy Recovery (albo GetDataBack) tyle, że płatne, a demo
chyba tylko pozwoli sprawdzić co się da odzyskać.

--
Pozdrawiam, :Sławomir Stępniak: slaw1step@poczta1.1onet.pl (bez cyfr)