nie-widzenie sie komputerow z XP - nie limit polaczen

Autor: Marek.M. <marxjousun_at_skasujpost.pl>
Data: Sun 01 Apr 2007 - 00:57:45 MET DST

Witam,

Sieć z komputerami z XP Home głównie, ok 13 sztuk.
Użytkownicy wchodza sobie nawzajem do komputerow aby pobrac dane.
W koncu na niektórych wyczerpuje sie limit 5 polaczen do nich i...klops,
szosty sie nie dobije.
Ok, ten scenariusz z limitem polaczen znam, ale niestety to nie jest
problemem u mnie, ze sie nie widza nawzajem.

Mam pytanie teortyczne do was:
- czy zle zrobiona siec - zagiecia nietypowe kabli, czy switch w wilgotnym
miejscu moga powodowac to, ze sie nie widza nawzajem ? Dzieje sie to jednak
losowo, nie zawsze na tych samych no i w ogóle nie zawsze
- czy serwer DHCP na linuxie tez moze miec na to jakis wplyw ? To, ze sie
nie widza ?

Strzelam, bo nie mam w logach Windowsa komunikatu o limicie polaczen na
niektorych maszynach - tych co podlaczaja sie i tych co sie DO NICH
podlaczaja uzytkownicy.