Re: Przeniesienie partycji systemowej na inny dysk

Autor: Jacek Maciejewski <jacmac.wytnij_at_o2.pl>
Data: Mon 19 Mar 2007 - 11:50:14 MET

Dnia Sun, 18 Mar 2007 12:27:03 +0100, Konrad Kosmowski napisał(a):

> To bez znaczenia. Partimage leci całą partycję bit po bicie i ew.
> kompresuje pustą przestrzeń.

OK, przetrenowałem partimage z linuksa cd-live EduCD5.1. Jestem w stanie
zapisać obraz dowolnej partycji na dowolnej (o ile tylko będzie miejsce :).
Wydaje mi się też że wiem jak odtworzyć zapisany obraz w stosownym miejscu
(to jeszcze do przetrenowania jak kupię dysk). Ale parę rzeczy mnie
niepokoi. Dajmy na to, że podłączę nowy dysk, zaaranżuję na nim partycje
podobne do tych opuszczanych, przekopiuję tam za pomocą partimage partycje
systemową oraz zwykłymi metodami inne partycje z danymi. Następnie
wypadałoby odłączyć stary dysk i zabutować komp z nowego. Ale partycja
systemowa będzie nieaktywna - czy mimo to komp zabutuje? IMO nie, trzebaby
wstępnie zapuścić jakiegoś PQmagika albo fdiska i najpierw ustawić partycję
systemową jako aktywną, dobrze mówię? Ta nowa systemowa otrzyma
automatycznie literę C, taką jaką miała poprzednia systemowa, tak?
        No i jeszcze jedno - XP jak już zabutuje, stwierdzi że mu się zmienił
numer i dane dysku. Czy będą protesty z jego strony? Czy to zależy od tego
czy ta winda to OEM czy na normalnej licencji (jeszcze tego nie wiem)? Jak
ew. sobie z tym poradzić?

--
Jacek