Re: XP i nowy dysk

Autor: Barman <marcysking_at_wp.TO_WYTNIJ.pl>
Data: Sun 18 Mar 2007 - 23:17:05 MET

Użytkownik "VoytaS" <mazziUSUN@TO.plusnet.pl> napisał w wiadomości
news:etf4ef$8bc$1@news.onet.pl...

> "MX" <maurycyj@poczta.onet.hahaha.pl> wrote in message
>
> <ciach>
>
> Po pierwsze większość systemów (zwłaszcza windows a w szczególności vista)
> używa swapa na bieżąco podczas pracy, co prawda im więcej ramu tym jest to
> mniej zauważalne ale jednak używa.
> Owszem jest taka szkoła żeby umieszczać swapa na drugiej partycji 2GB tuż
> za systemową sformatowaną jako fat16. Ja również na jednym z kompów
> zastosowałem takie coś, ale szczerze mówiąc nie wiem czy daje to jakiś
> wzrost wydajności. Tzn na pewno daje jeśli masz zamiar dopuścić na
> [...]

hmmm nie daje bo z załozenia przestawianie glowic dysku 500 razy na sek
strasznie zwalnia transfer

> systemowej ze swapem do dużej fragmentacji, ale jak użytkownik dba o

jezeli SWAP ustawisz sztywno na ikreslona wielkosc to plik tem sam z siebie
nie ulegnie fragmentacji
natomiast jak idzie z automatu to po 30 minutach pracy systemu juz jest
"posiekany"

> partycję systemową zysk będzie raczej niewielki.

najwiekszy zyst jest wtedy gdy system jest na jednym dysku a swap na drugim
(fizycznie) dysku ktore podpiete sa do oddzielnych kabli

pzd Barman