Re: XP i nowy dysk

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 16 Mar 2007 - 23:05:00 MET

** MX wrote:

> Bo i teraz dysk mi potrafi zarzęzić? Trochę odpalam tych programów i
> niefart polega na tym że raczej się to nie zmieni. Zdaję sobie sprawę
> że dołożenie pamięci byłoby efektowniejsze ale dysk ma priorytet..

No OK, swap z resztą jakiś (nawet minimalny) zdaje się dla optymalnej
pracy XP *musi* być. Ale po co chcesz na to oddzielną partycję i czemu
akurat FAT16? Jeżeli chodzi Ci o wydajność to jest to jakiś mit,
szczególnie w przypadku plików typu swapfile - ten plik jest w całości
alokowany w ciągłej przestrzeni na dysku i zdaje się NTFS ma jakiś
mechanizm, umożliwiający szybki dostęp do takiej przestrzeni praktycznie
pomijający narzut systemu plików. Więc ten FAT16 nic Ci praktycznie nie
da.

To jakiś mit jest.