Re: XP i nowy dysk

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 16 Mar 2007 - 22:49:33 MET

** MX wrote:

> Mam 120GB podzielony na 24GB (c: system) oraz 30Gb i "reszta".
> Chcę dokupić 320 i mam dylemat jak go dołączyć i podzielić.
> Wyobrażam to sobie tak:
> Nowy dysk dzielę na : nieużywane 24 GB (pod przyszły system), 2GB
> FAT16 na SWAP'a dla aktualnego systemu i reszta jakoś tam.

> Czy nie będzie to zbytnie przekombinowanie

Oczywiście, że będzie. Po co chcesz tak robić?

> i czy będzie później można połączyć FAT16 z owymi 24GB po
> przeinstalowaniu? Dodam że na 320 pójdzie materiał video (DV) celem
> przekonwertowania na DVD...

Będzie można połączyć. Ale po co? Nie możesz po prostu na nowym dysku
założyć dwóch partycji (24GiB i reszta) no i tego swapa umieścić na tej
24GiB partycji?

Nie bardzo rozumiem co chcesz osiągnąć... Poza tym ze swapem na drugim
dysku to nieco mit jest. Tzn. to ma zalety tylko dla systemów, którym
przyjdzie używać swapu, normalnie system swapu nie powinien tykać,
jeżeli system korzysta ze swapu to będzie zauważalnie zwalniał ogólnie.