Re: System na D:, a co jest na C: ?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 12 Mar 2007 - 10:25:19 MET

" 666" <j666@wp.eu> wrote in message news:et33s1$94v$1@news.wp.pl...
> Jesli zainstalujemy w2k sp4 na partycji D: (czysta instalacja, z
> formatowaniem dysku logicznego D:), to co wtedy tenże
> system zapisze sobie na partycji C: ?
> Pytam, bo po czystej instalacji w2k sp4 na świeżo sformatowanym D:,
> zacząłem czyścić dysk logiczny C: z wydawało mi się
> niepotrzebnych już śmieci i po restarcie system zgłosił mi brak pliku
> NTLDR i koniec zabawy, tylko konsola odzyskiwania
> (opcja automatyczna "L" wyszukiwania systemu nie dawała efektu),
> skończyło się na kolejnej reinstalce.
> Na co więc uważać na partycji C: ?

Na C znajdują się pliki startowe systemu W2k: ntldr, ntdetect.com,
Boot.ini oraz Bootfont.bin. Wystarczy je tam przywrócić. Ponadto jeżeli
sformatowałeś C czymś innym niż narzędziami W2k, to musisz jeszcze
wykonać fixboot spod Konsoli odzyskiwania.

Odnośnie łączenia i usuwania partycji - nie jest to u Ciebie takie
proste, jak by to niektóre posty sugerowały. C jest partycją podstawową,
a dyski logiczne D, E, F leżą na drugiej partycji, rozszerzonej. Nie da
się w prosty sposób połączyć C z D. Można to zrobić jakimś zaawansowanym
edytorem partycji, na przykład Paragon Partition Managerem bądź którymś
z narzędzi Acronis. Nie próbuj nawet używać Partition Magica, bo możesz
wszystko stracić. A najprościej byłoby usunąć wszystko z dysku i założyć
na nim same partycje podstawowe. Tak czy tak, bez backupów bym do tego
nie podchodził.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/