Re: wiele XP Home i problem polaczenia

Autor: Kajetan <no-mail_at_no-problem.pl>
Data: Sat 10 Mar 2007 - 00:27:38 MET

Użytkownik "Marek.M." <marxjousun@skasujpost.pl> napisał w wiadomości
news:g95jugrg8o97$.54pkik29uhjz$.dlg@40tude.net...
> Witam,
>
> W sieci jest 9 XP Home i 2 Media Center.
> Czasem - losowo - jeden komputer nie widzi drugiego i to jest przyczyna
> niemoznosci drukowania, dostepu do zasobow itd.

To raczej problem z siecia czy przyleglosciami a nie samymi systemami.

> Wygladaloby mi to na limit polaczen do komputera z XP Home - cos jakby 5
> polaczen... Czy to prawda ?

Tak, do XP Home mozesz przylaczyc maksymalnie 5 uwierzytelnionych
(unikatowych)
uzytkownikow. Ale zrozum to dobrze - chodzi o 5 sesji w ktorych kazda
korzysta z innego
konta uzytkownika na XP pelniacym role serwera. Jesli wszyscy klienci
korzystaja z zasobow
jako Goscie, to nie podpada to pod w/w sytuacje.

> W logach nic nie mam, a siec pracuje na dobrych przelacznikach i kartach
> sieciowych, wiec jednym punktem zaczepienia pozostaje system operacyjny...

Niekoniecznie, wystarczy ze to zle zrobiona siec ekranowana albo z roznicami
potencjalow
pomiedzy komputerami (komputery wpiete w ten sam obwod elektryczny?)

> Czy ktos mial taki problem i czy jest to faktycznie zwiazanie z jakims
> limitem polaczen ? W zargonie MS'a to bloby chyba limit sesji, ale
> przeciez
> to IE mial limit polaczen, a nie sam system ?

IE ma limit polaczen (5, maxconnectionsperserver) przy sciaganiu plikow,
system po SP2 ma limit rownoleglych sesji TCP,
sterownik SMB/CIFS ma limit (na XP Home) do 5 uwierzytelnionych sesji. Tyle
ze to zupelnie rozne
limity roznych elementow systemu, nie mieszaj ich :-)