Re: [newbie] odpowiedniki program贸w z linuksa

Autor: Marcin Pasternak <ble_at_ble.invalid>
Data: Fri 09 Mar 2007 - 15:10:41 MET

hubert depesz lubaczewski napisa艂(a):

Poderosa: http://www.poderosa.org/

> 2. wiele ekran贸w (nie wiem jak to si臋 oficjalnie nazywa - chodzi o to,
> 偶e mam jakby kilka ekran贸w mi臋dzy kt贸rymi mog臋 si臋 prze艂膮cza膰 kombinacj膮
> klawiszy

Dexpot: http://www.dexpot.de/
*bardzo* konfigurowalny, robi te偶 mn贸stwo innych rzeczy.

> 3. amarok - odtwarzacz mp3/ogg (oggi s膮 dla mnie wa偶ne), plus
> internetowe radia, podpi臋cie pod last.fm itd.

Winamp, foobar, Media Monkey.

> 4. mplayer. tzn. podobno jest mplayer pod windows, ale s艂ysza艂em (cho膰
> od macowca wi臋c pewnie si臋 nie liczy), 偶e dzia艂a n臋dznie. chodzi mi o
> player do film贸w kt贸ry nie b臋dzie wymaga艂 co chwila nowych kodek贸w i
> b臋dzie wy艣wietla艂 napisy. koniecznie obs艂ugiwane formaty - standardowe
> avi (divx/xvid), ale tak偶e ogm'y (plus jakby si臋 da艂o to matroska te偶)

ffdshow + cokolwiek ;)
ogm-y/matroska niestety osobno.

Dexpot (patrz wy偶ej) + Launchy (http://launchy.net)

> je艣li chodzi o programy - preferuj臋 darmowe (w膮tpi臋 by mi szefostwo
> kupi艂o player mp3), ale je艣li funkcjonalno艣膰 p艂atnego bije darmowe na
> g艂ow臋 - nie jest to co艣 nieprzewalczalnego.

Wszystkie w/w s膮 darmowe opr贸cz Dexpota, kt贸ry jest darmowy dla zwyk艂ych
ludk贸w, natomiast dla firm 10 EUR.