[newbie] odpowiedniki program贸w z linuksa

Autor: hubert depesz lubaczewski <depesz_at_depesz.com>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 16:10:23 MET

hej
na wst臋pie - spojrza艂em (fakt, pobie偶nie, bo tylko na ostatnie jakie艣
500 post贸w) na poprzednie posty, ale nie znalaz艂em.

interesuje mnie czy gdzie艣 jest jakie艣 zestawienie odpowiednik贸w
program贸w z linuksa na windows.

ewentualnie - mo偶e wy pomo偶ecie.
to czego szukam to:
1. konsola/ssh ale z zak艂adkami wi臋c putty (chyba) odpada
2. wiele ekran贸w (nie wiem jak to si臋 oficjalnie nazywa - chodzi o to,
偶e mam jakby kilka ekran贸w mi臋dzy kt贸rymi mog臋 si臋 prze艂膮cza膰 kombinacj膮
klawiszy
3. amarok - odtwarzacz mp3/ogg (oggi s膮 dla mnie wa偶ne), plus
internetowe radia, podpi臋cie pod last.fm itd.
4. mplayer. tzn. podobno jest mplayer pod windows, ale s艂ysza艂em (cho膰
od macowca wi臋c pewnie si臋 nie liczy), 偶e dzia艂a n臋dznie. chodzi mi o
player do film贸w kt贸ry nie b臋dzie wymaga艂 co chwila nowych kodek贸w i
b臋dzie wy艣wietla艂 napisy. koniecznie obs艂ugiwane formaty - standardowe
avi (divx/xvid), ale tak偶e ogm'y (plus jakby si臋 da艂o to matroska te偶)

i na koniec nie tyle program co pewna funkcjonalno艣膰 - czy da si臋 w
windows zamapowa膰 akcje na klawisze? akcje - odpalanie dowolnego
programu albo np. maximize/full screen programu.

je艣li chodzi o programy - preferuj臋 darmowe (w膮tpi臋 by mi szefostwo
kupi艂o player mp3), ale je艣li funkcjonalno艣膰 p艂atnego bije darmowe na
g艂ow臋 - nie jest to co艣 nieprzewalczalnego.

depesz

--
quicksil1er: "postgres is excellent, but like any DB it requires a
highly paid DBA.  here's my CV!" :)