Problemy z instalacją XPpro

Autor: yaro <ptica27_at_poczta.onet.pl>
Data: Thu 08 Mar 2007 - 11:44:47 MET

Zacznę może od tego, że system ten z tej samej płytki był już instalowany
wcześniej na moim
pececie i nie było problemu. Instalowałem go również na laptopie i działa.
Problem polega na tym
że kiedy wybierze się partycję i kopiują się pliki potrzebne do instalacji
na 99%tach dostaje
komunikat, że plik ntldr nie może zostać skopiowany. Próbowałem to skipnąć
no i dalej jest
taki sam problem z jeszcze jednym plikiem :netdetect. Dostałem inną,
edukacyjną wersję tego
systemu i występuje dokładnie ten sam problem. Ten sam problem występuje też
kiedy zamiast
na wybranej partycji próbuję zainstalować XPka na innym, pustym dysku.
Poszedłem więc
trochę wstecz i spróbowałem zainstalować win2k po uprzednim usunięciu
partycji na której
instalowałem XP. Również występuja problemy. Tym razem wszystkie pliki
potrzebne do instalacji
kopiują się jak należy, po czym pecet się restartuje no i znowu lipa:
Operating System Not Detected.
Zmieniałem dyski rozruchowe w BIOSie - nie pomogło. Próbowałem z konsoli
odzyskiwania komend
fixboot i fixmbr ale bez efektu.
Odkryłem że na jednej z partycji dysku na który chciałem oryginalnie
zainstalować system jest parę
plików których tam nie powinno być. Chyba po jakiejś starej nieudanej
instalacji. Mam tam autoexeca,
config.sys itp które można skasować. Jest też parę innych których nie mogę
skasować (access denied)
np. IO.sys. Jednak jeśli próbowałem instalować system na całkiem innym dysku
wyłączając wszystkie
inne to chyba te pliki nie mają znaczenia na to co się dzieje. Nie wiem czy
to że mam zainstalowany
kontroler SATA ma tu jakieś znaczenie.
Please help.
Pozdrawiam