Re: nfs na windowsie lub coś podobnego

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 07 Mar 2007 - 21:52:19 MET

** Sebastian Bialy wrote:

> Po paru latach doświadczeń z otoczeniem sieciowym, sambą itd
> stwierdzam, że nie bardzo się to nadaje do moich potrzeb.
> Najważniejszym problemem jest cała masa sytuacji kiedy coś nie działa
> i nie wiadomo dlaczego.

SOA#1

> a) serwer na unixie (linuxie)
> b) klient na Windows XP Home/Prof, Windows 2000. Idealnie również na
> serii 9x ale niekoniecznie.
> c) nie musi być "przeglądania sieci", ale musi być możliwośc
> podmonotwania pod literę dysku konkretnej ścieżki sieciowej.
> d) obsługa bez aplikacji okienkowych - polecenie w konsoli montujace
> filesystem na literę.

CIFS

> e) Jak największy wypas możliwości filesystemu, najlepiej z
> możliwością robienia lock'ów.

Nie wiem o jakie możliwości Ci chodzi. Locki to żaden wypas i ja bym np.
wolał aby w Windows tego nie było.

> f) możliwość konfiguracji case-sensitive/insensitive. W ostateczności
> wystarczy tylko case-insensitive.

I na kij Ci to skoro aplikacje Windows nie mają o tym pojęcia? Będziesz
pisał własne co z tego korzystają?

(...)

> Z resztą nie cierpie nfs (brak wirualnych ścieżek w serwerze jest
> bardzo niewygodny) i dlatego może być dowolna inna technologia.

Zdajesz sobie w ogóle sprawę jak działa NFS? Prawdopodobnie używałeś
NFSv3 - to (v3) jest średniowieczne podejście do tematu.