Re: [winxp] Jak zablokowac browser?

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Tue 06 Mar 2007 - 15:46:01 MET

** Simba wrote:

> Niebawem bede wybieral sie na targi, po raz pierwszy jako wystawca.

Heh. O z branży. :)

> Chcialem zaprezentowac zwiedzajacym moja strone www - na laptopie, z
> podpietym duzym ekranem lcd. Na systemie winXP bylby tam odpalony
> Firefox z moja strona. Nie chce jednak by zwiedzajacy mieli mozliwosc
> dostania sie na pulpit (zamkniecia/zminimalizowania browsera),
> uruchomienia jakiegos innego programu etc. Nie chce tez by
> okorzystajacy z tego komputera mogli surfowac po innych stronach niz
> moja. Strona offline raczej odpada, bo jedna z najwazniejszych czesci
> serwisu jest forum. Co w takiej sytuacji radzicie, czy sa jakies
> programy mogace tu pomoc? Z gory dzieki za wskazowki.

Może użyj Opery zamiast Firefoksa? Ma bardzo rozbudowany tryb Kiosk.

http://www.opera.com/support/mastering/kiosk/

Generalnie to i tak musisz w systemie utworzyć nowe ograniczone konto
(np. Targi), ustawić dla tego konta przeglądarkę (Operę w trybie kiosk)
jako główny proces powłoki (nie explorer.exe), wyłączyć wszystko co Ci
przyjdzie do głowy, np.:
- dostęp do CTRL+ALT+DEL
- wszelkie automaty typu wygaszacz ekranu, oszczędzanie energii,
  automagiczne aktualizacje, wykrywanie nośnika i podejmowanie akcji na
  nim, automagiczne uruchamianie nośników (autorun) itp.

Pewnie jest kilka innych rzeczy o których zapomniałem, niestety Windows
się ciężko konfiguruje pod coś takiego.

Może pomyśl o Linuksie, ten daje się bardzo ładnie przyblokować w ten
sposób, że zostanie tylko aplikacja w trybie kiosk, kursor myszy i nic
więcej.