Re: Jak wylaczyc cache'owanie stron WWW?

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 05 Mar 2007 - 02:07:36 MET

Użytkownik "Sanctum Officium" <ktos@gdzies.tam.w.pl> napisał w wiadomości
news:esfjj4$opu$1@inews.gazeta.pl...
> Od tego jest ctr-F5. Chodzi o to, że przy otwieraniu wielu stron na raz, a
> czasem jest taka potrzeba, wolniejszy komp wieki zapisuje te strony na
dysk
> i strony się długo otwierają.

To spróbuj włączyć tryb UDMA, o ile masz taka możliwość. Radykalnie
przyspieczy mocochłonne operacje dyskowe. Szybkość kompa nie ma tu
specjalnego znaczenia. Ma natomiast dla czasu uruchamiania samej
przeglądarki. Gdy otwiera się MSIE, to otwierane są kolejne instancje, co
dodatkowo obciąża system, bo i więcej pamięci na to poleci, i cache wymłóci,
już lepsze są tu Firefox, czy Opera, otwierające kolejne strony w
zakładkach. Opera coprawda ma ciutkę większe wymagania, niż MSIE, ale
spoooko mi chodziła w kompie z Celeronem 500 i 256 RAM - może spróbuj,
oczywiście, najnowszej wersji? Jak założyłem Operę u siebie, już nie chcę
używać MSIE, choć czasem jest, jak powiedział Lech Wałęsa, "nie chcem, ale
muszem". (choćby do aktualizacji systemu z WindowsUpdate)

> zaawansowane,
>
> O to ciekawe, odznaczam.

Tylko "nie zapisuj..." i "skasuj...po zamknięciu..." mają być zaznaczone.
Inaczej, w sytuacji gdy masz bardzo dużo plików, a do tego pofragmentowany
katalog, to system długo będzie szukał wolnego miejsca na kolejny wpis. A w
tymczasowych potrafi być naprawde od pyty plików.
Mając mały cache, ale i skasowane te dotychczasowe pliki niepotrzebne,
będziesz mial szybsze wczytywanie. Poza tym, dochodzi jednak sprawność
łącza, mającego określoną przepustowość - gdy ciągniesz dużo plików czyli
np. otwierasz dużo, zwłaszcza dużych stron naraz, to transfer raczej zbyt
szybki nie będzie.
Gdyby Ci się udało zupełnie skasować katalog Temporary Internet Files, wraz
z całą zawartością, to też może pomóc. A jako, ze cache będzie mniejsze, to
i zapisywanych na czas sesji plików powinno być mniej.
Jeśli nie używasz Unlockera, to spod Konsoli Odzyskiwania. Po tym katalog
odtworzy się już bez obciążających filesystem pustych miejsc po wycietych
wpisach.

Niby można kombinowac z Rejestrem, aby wyłączyć to zupełnie, jednak ZTCW,
jest to mocno niezalecane.
Lepiej teraz odpal defragmentację dysku i niech się pomęczy z tym trochę.
Powyłączaj na ten czas inne programy, jeśli nie są potrzebne, gdyż coprawda
NT-kowy defragmentator jest przystosowany do pracy w warunkach ciągłego
ruchu w systemie (nie to, co w W9x, gdzie byle ruch i od nowa Polska
Ludowa), ale wyłączenie innych progsów spowoduje po prostu, że po pierwsze,
defragmentator będzie mieć więcej czasu i mocy dla siebie, po drugie, inne
programy nie będą mu przeszkadzać swoimi zapisami na dysk.
Po defragmentacji system powinien przyspieszyć, nawet przy NTFS, mniej
wrażliwym na pofragmentowanie, niż FAT.
Oraz, jak już wspomniałem, włącz UDMA dla dysków, jeśli to tylko możliwe, w
BIOSie i w systemie.

--
LH
http://www.ooj.pl/files.viewFile,3321.html