Re: Ofiara Visty, czyli poszukiwania PM'a dla partycji dynamicznych ? ; )

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 22 Feb 2007 - 18:29:36 MET

"Rafał Łukawski" <rafalweb@lukawski.pl> wrote in message
news:erkhbk$5vd$1@news.lukawski.pl...

> Tak - softwareowy. Powyższe dało się zrobić bez włączonej obsługi
> partycji dynamicznych pod linuxem.

Piękne dzięki za szczegółowy opis, z całą pewnością przyda mi się on
przy eksperymentach z Linuksem.

[...]
> Nie bardzo rozumiem zależności. Windowsy wymagają konwersji dysku na
> tzw. dynamiczny (czyli dynamiczna tablica/baza partycji) przed
> dołączeniem go do istniejącego volumenu. Dysk był w całości
> wyczyszczony (z partycji) i tak przerobiony na postać dynamiczną.
>
> Rozszerzyłem volumen - system założył dużą partycje na dysku
> oznaczonym jako dynamiczny, po czym (po zwolnieniu miejsca) próbowałem
> volumen zmniejszyć aby zwolnić dysk... no i powstały problemy, o
> których tu mowa.

No właśnie o to mi chodziło - czy ten dysk nie został czasem
skonwertowany do dysku dynamicznego z dysku podstawowego. Bo wówczas
(pod XP/2003) nie da się zmienić ani wielkości, ani układu woluminów na
nim, gdyż niezależnie od nowopowstałej bazy danych opisującej woluminy
będzie tam jeszcze stara tabela partycji opisująca partycje. W Viście to
się zmieniło, teraz można już się bawić również wielkością tradycyjnych
partycji, tak więc system nie protestował przed powiększeniem woluminu
dynamicznego. Ale być może ta stara tabela partycji uniemożliwia
całkowite wykasowanie woluminu. Pamiętam co pisałeś o uprzednim
wyczyszczeniu dysku z partycji, ale mimo to sugerowałbym zajrzeć jednak
do tabeli partycji jakimś edytorkiem partycji i przyjrzeć się, co w niej
teraz siedzi.

--
M.   [Windows - Shell/User MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/