Re: Polecenie at sie nie wykonuje

Autor: goomish <gum12-bez.tego_at_gazeta.pl>
Data: Fri 16 Feb 2007 - 23:11:24 MET

*Gathor* napisał(a):

> Chciałem poprzez polecenie at zamykać system o określonej porze, polecnie
> jest dodawane do harmonogramu zadan, ale nie jest wykonywane. Dostaje
  ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> komunikat w harmonogramie zadań o treści "nie można wykonać"
> Treśc polecenia:
> at 18:50 /every:Pn shutdown -f -s t0
[...]
> Gdzie robie błąd bo w sieci wszystko wyczytałem i nic nie przynosi mi
> pozytywnego rezultatu.

O ile robisz tak ja piszesz, to błąd popełniasz mieszając ze sobą dwa
mechanizmy automatyzacji zadań. Musisz się zdecydować, czy chcesz użyć
konsolowego (w Wierszu polecenia, czyli że tak bluźnierczo :) powiem "w
dosie") polecenia at. Jeśli tak, to w tymże okienku Wiersza Poleceń
(cmd.exe) wpisujesz:
at 18:50 /every:Pn shutdown -f -s -t 0

i kolejne wiersze at dla każdego dnia tygodnia. Dla sprawdzenia wpisz samo
at. Jeżeli zobaczysz coś takiego:

C:\>at
ID stanu Dzień Godzina Wiersz polecenia
        1 Każdy Pt 22:49 shutdown -f -s -t 0

oznacza to, że zadanie zostało dodane i o ile polecenie jest poprawne -
zostanie wykonane.

Ale, jeżeli chcesz użyć okienkowego odpowiednika polecenia at, czyli ->
Panel sterowania -> Zaplanowane zadania, jako polecenie do wykonania
wpisz:

shutdown -f -s -t 0 -> bez at na początku wiersza

Możesz też, to "shutdown -f -s -t 0" wkleić do Notatnika, zapisać z
rozszerzeniem cmd i ten plik (powiedzmy 'zamknij.cmd') wskazać jako
polecenie do wykonania, w oknie kreatora Zadania.

--
Tomasz Zenger (goomish)
[gg: 6653792]