Re: Vista: prezentacja nowych technologii

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Wed 14 Feb 2007 - 01:04:09 MET

Użytkownik "Konrad Kosmowski" <konrad@kosmosik.net> napisał w wiadomości
news:eqth9n$s9v$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie kumasz podstawowej rzeczy. :) Tu nie chodzi o to, że jest ładnie.

Nie o takie ładnie mi chodziło, tylko, żeby nie cięło, było płynne, nie
wywalało się, nie zarzynało zasobów, etc.

> Ładnie to może być przy okazji. Chodzi o to, że to jest po prostu
> niezmiernie wygodne - tzn. głownie efekt scale (klon Expose z OSX). To
> zmienia całkowicie sposób w jaki przełączam się między oknami. A wiesz,

Niom :)

> spalające się po zamknięciu okna to kij mnie obchodzą. :)

Mnie też nie potrzeba. Natomiast rozmyślam, na ile przy moich
zapotrzebowaniach ułatwiło by mi to pracę.

> Ale to nadal będzie Linux. Ja tam się na nic nie przesiadam i używam
> wszystkiego na raz. :)

Toż to synonim :)
A u mnie...? Jeszcze zobaczę, jak podzielę swoje zasoby.
Czy będą dwa systemy, czy zdecyduję się na jeden.

> Na Linuksie od dawna nie ma z tym problemu.

No, to wiem... tylko, że akurat pisałem o systemie ReactOS, niechcący
przeskoczyłeś na Linuxa.
(http://www.reactos.pl)

> NTFS od dawna jest obsługiwany (tylko po co? lepiej CIFS), dźwięk w

Przez ReactOS ?
A NTFS w Linuxie po co? Ze względu na kompresję plików, oraz tzw. "sparse
files", rzecz szalenie przydatna w pewnych sytuacjach.
Jeśli jakiś inny filesystem równie dobrze spełni mi te zadania (prawa
dostępu na razie chrzanić, załatwię inaczej, zresztą, pod linuxem dla
partycji NTFS nie są mi potrzebne - to tylko multimedia)

> sumie również - nie przypominam sobie nigdy problemów z nim (pod
> Linuksem).

No, raz mi nie chciał utworzyć pliku, bo był w nazwie jakiś znak, który jest
trawiony przez NT i NTFS, a Linux odmówił, pyszcząc o niewłaściwym znaku w
nazwie. A to akurat było kopiowanie.

> Tutaj raczej nie masz szans na Beryla (brak akceleracji). Z

ReactOS na razie musi wejść chociaż w fazę Beta, bo jak dotąd, jest jeszcze
Alpha.

> doświadczenia Ci powiem, że mi na Linuksa wystarcza swobodnie Duron
> 800Mhz z NV GF4 128MB i 1GB RAM - śmiga jak dziki. Taki sprzęt można
> dostać za grosze. :)

No, sprzęt w zasadzie mam. Karta obrazkowa może będzie jakaś inna, bo ta
płytowa to zdeko małe możliwości ma, to wystarczy. P4HT 3.06, 512 RAM
dzielone z grafą (16, max 64), 2 dyski UDMA100, 4 porty SATA-II,
PCI-express, USB 2.0... Płyta P5VDC-MX. Ale i tak Ubuntu live odpalone z
płyty chodzi nawet ładnie. Multimedia grają zajebiście, obraz jest ładny,
net śmiga aż miło... :)

--
LH
http://www.youtube.com/watch?v=xmsV9R8FsDA