Re: Vista: prezentacja nowych technologii

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 14 Feb 2007 - 00:19:46 MET

** Lawrens Hammond wrote:

> Czyli wniosek z tego, że nie zarzyna tak kompa, jak AERO?
> BTW. Pewne szczegóły AERO dziwnie jednak przypominają BERYLa.

W ogóle nie zarzyna. Poza tym to nie AERO zarzyna kompa tylko model
sterowników jaki wprowadzili do Visty (DRM).

> To jasne, że na byle czym nie będzie tak ładnie.

Nie kumasz podstawowej rzeczy. :) Tu nie chodzi o to, że jest ładnie.
Ładnie to może być przy okazji. Chodzi o to, że to jest po prostu
niezmiernie wygodne - tzn. głownie efekt scale (klon Expose z OSX). To
zmienia całkowicie sposób w jaki przełączam się między oknami. A wiesz,
spalające się po zamknięciu okna to kij mnie obchodzą. :)

> No, to czeka mnie chyba przesiadka na Pingwina :)

Ale to nadal będzie Linux. Ja tam się na nic nie przesiadam i używam
wszystkiego na raz. :)

> Aby multimedia, oraz net (WWW, FTP, poczta i newsy, komunikatory)
> chodziły.

Na Linuksie od dawna nie ma z tym problemu.

> Poczekam, aż obsłuży NTFS, bo zdaje mi się, dźwięk już jest.

NTFS od dawna jest obsługiwany (tylko po co? lepiej CIFS), dźwięk w
sumie również - nie przypominam sobie nigdy problemów z nim (pod
Linuksem).

> Na razie poćwiczę sobie trochę w QEMU :)

Tutaj raczej nie masz szans na Beryla (brak akceleracji). Z
doświadczenia Ci powiem, że mi na Linuksa wystarcza swobodnie Duron
800Mhz z NV GF4 128MB i 1GB RAM - śmiga jak dziki. Taki sprzęt można
dostać za grosze. :)