Re: Vista + XP = Problem

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Wed 07 Feb 2007 - 22:29:32 MET

In news:17c4.00000142.45ca3d37@newsgate.onet.pl,
*to0l* <no_spamWYTNIJTO@vp.pl> typed:
> Piotr Palusiński:
>
> To co mam zrobic zeby okno z wyborem systemu wróciło. Teraz np. mam
> XP a zeby miec Viste musze przeprowadzic naprawe z płyty Visty.
> --
> Pozdrawiam!
> to0l

BCDEDIT /?

BCDEDIT - Edytor magazynu danych konfiguracji rozruchu

Narzędzie wiersza polecenia Bcdedit.exe umożliwia modyfikowanie magazynu
danych konfiguracji rozruchu. Magazyn danych konfiguracji rozruchu zawiera
parametry konfiguracji rozruchu i określa, w jaki sposób zostanie
przeprowadzony rozruch systemu operacyjnego. Te parametry były uprzednio
przechowywane w pliku Boot.ini (w systemach operacyjnych korzystających z
systemu BIOS) lub we wpisach trwałej pamięci RAM (w systemach operacyjnych
korzystających z interfejsu Extensible Firmware Interface). Programu
Bcdedit.exe można używać w celu dodawania, usuwania, edytowania i dołączania
wpisów do magazynu danych konfiguracji rozruchu.

Aby wyświetlić szczegółowe informacje o poleceniu i opcjach, wpisz
bcdedit.exe /? <polecenie>. Na przykład aby wyświetlić szczegółowe
informacje
 o poleceniu /createstore, wpisz:

     bcdedit.exe /? /createstore

Aby wyświetlić alfabetyczną listę tematów tego pliku pomocy, uruchom
polecenie
"bcdedit /? TOPICS".

Polecenia dotyczące magazynu
============================
/createstore Tworzy nowy, pusty magazyn danych konfiguracji rozruchu.
/export Eksportuje zawartość magazynu systemu do pliku. Tego pliku
                można później użyć w celu przywrócenia stanu magazynu
systemu.
/import Przywraca stan magazynu systemu za pomocą pliku kopii
                zapasowej utworzonego za pomocą polecenia /export.

Polecenia dotyczące wpisów w magazynie
======================================
/copy Tworzy kopie wpisów w magazynie.
/create Tworzy nowe wpisy w magazynie.
/delete Usuwa wpisy z magazynu.

Aby uzyskać informacje o identyfikatorach używanych przez te polecenia,
uruchom polecenie bcdedit /? ID.

Polecenia dotyczące opcji wpisów
================================
/deletevalue Usuwa opcje wpisu z magazynu.
/set Ustawia wartości opcji wpisu w magazynie.

Aby wyświetlić listę typów danych używanych przez te polecenia, uruchom
polecenie bcdedit /? TYPES.
Aby wyświetlić listę prawidłowych formatów danych, uruchom polecenie
bcdedit /? FORMATS.

Polecenia sterujące danymi wyjściowymi
======================================
/enum Wyświetla listę wpisów w magazynie.
/v Opcja wiersza polecenia powodująca wyświetlanie pełnych
                identyfikatorów wpisów zamiast stosowania nazw dla dobrze
                znanych identyfikatorów.
                Używając samego /v jako polecenia, można wyświetlić pełne
                identyfikatory wpisów dla typu aktywnego (ACTIVE).

Uruchomienie samego polecenia "bcdedit" jest równoznaczne z uruchomieniem
polecenia "bcdedit /enum ACTIVE".

Polecenia sterujące menedżerem rozruchu
=======================================
/bootsequence Ustawia jednorazową sekwencję dla menedżera rozruchu.
/default Ustawia wpis domyślny, którego będzie używać menedżer
                rozruchu.
/displayorder Ustawia kolejność, w jakiej menedżer rozruchu wyświetla
                menu uruchamiania wielu systemów operacyjnych.
/timeout Ustawia wartość limitu czasu menedżera rozruchu.
/toolsdisplayorder Ustawia kolejność, w jakiej menedżer rozruchu wyświetla
                    menu narzędzi.

Polecenia sterujące usługami zarządzania awaryjnego (EMS) dla aplikacji
rozruchu
/bootems Włącza lub wyłącza usługi zarządzania awaryjnego
                dla aplikacji rozruchu.
/ems Włącza lub wyłącza usługi zarządzania awaryjnego
                dla wpisu systemu operacyjnego.
/emssettings Ustawia globalne parametry usług zarządzania awaryjnego.

Polecenia sterujące debugowaniem
================================
/bootdebug Włącza lub wyłącza debugowanie rozruchu dla aplikacji
                rozruchu.
/dbgsettings Ustawia globalne parametry debugera.
/debug Włącza lub wyłącza debugowanie jądra dla wpisu systemu
                operacyjnego.

http://technet2.microsoft.com/WindowsVista/en/library/85cd5efe-c349-427c-b035-c2719d4af7781033.mspx?mfr=true
http://search.msn.com/results.aspx?mkt=pl-PL&q=BCDEDIT%20Windows%20Vista

--