Re: Zamiera mi połączenie sieciowe w XP, muszę restartować

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Mon 05 Feb 2007 - 00:24:13 MET

Użytkownik ".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości
news:eq4o9a$t7j$1@news.onet.pl...
> Miałem w pliku HOSTS odesłanie "w kosmos" dla reklam Gadu-Gadu, ale miałem
> je od bardzo dawna, więc nie sądzę, by to mieszało. Niemniej usunąłem i
> zobaczymy jaki będzie efekt.

Nie, nie przypuszczam, aby to było przyczyną. Predzej miałem na myśli jakiś
obcy wpis, kierujący np. coś-tam pod jakiś sraczkawy IP, czyli np. wchodzisz
na strony, a jakiś mało znaczący element zamiast być pobrany ze strony tej
co trzeba, jest przez zatrucie pliku HOSTS pobierany z serwera hackerskiego,
nawet identyczny obrazek, ale np. spreparowany by otwierać robalom "tylną
furtkę", i/lub paraliżować usługi, bądź procedury w systemie.
Dlatego... oj, już nie pamiętam, czy to tobie pisałem :)) warto by to zbadać
antyrootkitem i antyszpionem, do spółki z antywirem, jeśli tylko się da,
"on-boot". Bo jeśli się okaże, że np. coś siedzi w takim miejscu, że AV nie
widzi śmiecia, to "sobie można". A przy starcie może się to-to jeszcze nie
uruchomi?

Ja też zaraz odpalę AV z dogłębnym skanem w archiwach, on-boot, bo też jedna
rzecz mnie zastanawia. Oczywiście, ad-aware też pójdzie w ruch.

--
LH
http://www.youtube.com/watch?v=xmsV9R8FsDA