Re: Resetowanie się komputera

Autor: Lawrens Hammond <valhalla_at_interia.pl>
Data: Sun 04 Feb 2007 - 13:43:12 MET

Użytkownik "PaRaGaS" <look@my.sig> napisał w wiadomości
news:eq4asc$ppc$1@inews.gazeta.pl...

> ZTCW w XP da się wymusić wyświetlanie BSOD takich jak w NT.

Wygaszaczem? Niestety, nie wypróbuję... mam bardzo specyficzny monitor, nie
umiejący niższych rozdzielczości. Komunikat BSoD widzę jako latające
bezforemne krzaki.

> Poszukaj na Wikipedii w haśle BSOD, powinno być :>

całość artykułu:
BSOD (akronim ang. Blue Screen Of Death, dosł. "Niebieski ekran śmierci" -
krytyczny wyjątek) - żargonowe określenie ukute na przełomie lat 80. i 90.
(nawiązanie do starszego pojęcia Black Screen of Death).

Poważny błąd systemu operacyjnego lub uruchomionej w nim aplikacji. Gdy
wystąpi, nie ma praktycznie żadnych szans na odzyskanie danych znajdujących
się w pamięci RAM komputera. Nazwa pochodzi od charakterystycznego,
niebieskiego koloru tła, na jakim wyświetlany jest komunikat (człon "Blue
Screen") oraz od faktu, że po wyświetleniu tego komunikatu system (dotyczy
to w szczególności starszych wersji MS Windows) nie działał prawidłowo i
było konieczne ponowne uruchomienie komputera (człon "Of Death").

BSOD to częsty temat żartów i negatywnych uwag związanych z systemami
Microsoft Windows. Przykładowo pracownicy firmy Winternals, stworzyli
nietypowy wygaszacz ekranu "BlueScreen Screen Saver". Jak sama nazwa
sugeruje, wyświetla ekrany błędów krytycznych systemu Windows i symuluje
restartowanie się komputera.

Poniżej odtworzony został komunikat w systemie Windows 95/98/Me:
(tu obrazek ekranu W9x)

--
LH
http://www.youtube.com/watch?v=xmsV9R8FsDA