Re: Vista - warto?

Autor: vOjToL <wojtol_at_gazeta.wyborcza.pl>
Data: Fri 02 Feb 2007 - 18:13:17 MET

Dnia Fri, 2 Feb 2007 14:06:09 +0100, Michal Kawecki
<kkwinto@o2.px>napisał(a) w <news:j2dvpe.r0u.ln@kwinto.prv>:

> No to dobrze żebyś wiedział, że *każde* podmontowanie partycji NTFS do
> systemu Windows coś na niej zmienia. Zmieniają się choćby czasy
> ostatniego dostępu do poszczególnych plików, rejestrowane w MFT. BTW
> dlatego właśnie nie należy np. podmontowywać partycji z uszkodzonym MFT
> pod Windows, bo to prosta droga do utraty wszystkiego.

Czyli odmówienie wszystkich praw w zabezpieczeniach wszystkim użytkownikom,
łącznie z "SYSTEM" też nic nie da?
Pytam z ciekawości, bo ostatnio(używam konta zwykłego użytkownika i czasem
muszę pomieszać TotalCommanderem uruchomionym przez runas jako admin, bo
niektóre programy nie chcą działać tak jak trzeba) namieszałem trochę w
prawach dostępu, w rezultacie czego zabrałem (odmówiłem) dostęp dla
wszystkich. Zniknęła zupełnie zakładka zabezpieczenia, z pulpitu poznikały
ikony, poznikały też dla większości apletów panelu sterowania, można było
tylko przeglądać zawartość partycji. Zamknąłem system i uruchomiłem drugi z
innej partycji. Przejąłem tamtą partycję na własność i nadałem pełny dostęp
dla "WSZYSCY". Niestety pierwszego systemu nie dało się już uruchomić.
Pokazywało sie tylko okienko logowania, ale bez normalnego tła, po ułamku
sekundy znikało. I tak w kółko.
Dalej już nie kombinowałem i przywróciłem partycję z backupu, ciekawi mnie
tylko co możnaby było zrobić, żeby naprawić taką sytuację?

--
Pozdrawiam,
Wojciech Olech