Re: Vista - warto?

Autor: Tomasz Onyszko <t.onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Thu 01 Feb 2007 - 13:44:38 MET

Michal Kawecki wrote:
> U mnie sam katalog Visty zajmuje 8 GB. W Users mam zajęte około 8 GB,
To nie mow ze to system - te 8 GB w users to jednak juz pliki uzytkownikow

> Program Files 3 GB, do tego dochodzi plik wymiany i hibernacji łącznie 4
A to zalezy co tam zainstalowales, ale raz jeszcze - to nie system tylko
programy ktore masz zainstalowane

> GB. 12% całej partycji domyślnie rezerwowane jest przez system pod
> Shadow Copy (u mnie - 3,7 GB, partycja 30 GB). Jak łatwo policzyć razem

Jezeli ktos tego sobie nie wylaczyl, tak samo punkty odzyskiwania ze tak
powiem - pytanie czy ktos z tego korzysta czy nie. Jezeli korzysta to ma
wieksze bezpieczenstwo ze uda mu sie cofnac zmiane, ale mniej dysku -
jego wybor.

> zajęte jest już ~27 GB. Czyli mniej więcej tyle co 1/3 dysku 80 GB.

z czego jak dobrze policzych ~12 GB jest zalezne od tego co uzytkownik
ma na dysku a nie od systemu. Dla przykladu moj folder users jest > 1 GB.

> Najwięcej miejsca (poza katalogami systemowymi) zajmuje Windows Mail 1.1
> GB, Microsoft Outlook 2007 0.8 GB i pliki indeksowe Windows Search - 3 GB.

Z tego tylko Windows Search mozna zaliczyc do systemu - mozna go
wylaczyc. Pytanie czy gdybys mial inny indekser - typu google Desktop to
tez bys to liczyl jako miejsce na system

Wiec mowienie ze system zajmuje tyle miejsca jest IMO duzym naduzyciem

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl/ - (PL)