Re: Vista - warto?

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 01 Feb 2007 - 13:27:41 MET

"Tomasz Onyszko" <t.onyszko_nospam_@w2k.pl> wrote in message
news:epsjvf$n24$1@inews.gazeta.pl...

> Z tym dyskiem Michal to chbya troche przesadzasz.
> Ja mam partycje 75 GB na Vista, w tej chwili mam 30 GB wolnego a mam
> na niej system, wszystkie potrzebne programy (typu Office, Visual
> Studio, troche prywatnych rzeczy, VirtualPC itp), troche orazow ISO
> (obazy Vista i LH do uzycia maszynami virutalnymi), maszyny wirtualne
> z Windows 2003 i LH (razem sztuk chyba 7), muzyke, czytanki itp. ...

U mnie sam katalog Visty zajmuje 8 GB. W Users mam zajęte około 8 GB,
Program Files 3 GB, do tego dochodzi plik wymiany i hibernacji łącznie 4
GB. 12% całej partycji domyślnie rezerwowane jest przez system pod
Shadow Copy (u mnie - 3,7 GB, partycja 30 GB). Jak łatwo policzyć razem
zajęte jest już ~27 GB. Czyli mniej więcej tyle co 1/3 dysku 80 GB.

Najwięcej miejsca (poza katalogami systemowymi) zajmuje Windows Mail 1.1
GB, Microsoft Outlook 2007 0.8 GB i pliki indeksowe Windows Search - 3
GB.

> TO chyba bardziej zalezy od tego kto jak trzyma porzadek na dysku i
> ile potrzebuje tego dysku niz od systemu.

Gdybym regularnie nie czyścił tej partycji ze śmieci i plików
tymczasowych (czego Vista automatycznie nie robi lub robi zbyt rzadko),
to już dawno zbliżałbym się do 40 GB. A obrazy wirtualne VirtualPC,
muzykę itp., z braku miejsca i tak trzymam na osobnej partycji :-).

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/