Re: priorytet procesu

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Wed 31 Jan 2007 - 11:13:59 MET

Marx napisał(a):
> Stary, takie glupoty wypisujesz ze tylko rece zalamac - jak mozna
> porownywac rozmiar exe z cala maszyna wirtualna? a jakbys dodal -XmX 512

Nie porównuję nigdzie rozmiaru EXE z niczym. Porównuję
*obszar RAM* zajmowany przez program napisany w C (czyli
czysty kod maszynowy) z obszarem zajmowanym przez wszystko,
co potrzebne do działania jednego programu Javy.

> Ale mam lepszy przyklad - napisz HelloWorld w php, i co sie okaze,
> musisz miec apache z php i kurde ten tez zajmuje kiladziesiat
> megabajtow, no po prostu beznadziejny jezyk...

Nie wydziwiaj bo się ośmieszasz. To zupełnie inne środowisko.
Owszem, PHP jest złem koniecznym, bo w domyślnej wersji jest
interpretowane (Zend sprzedaje chyba kompilatory JIT do PHP),
ale jest za darmo i jest tak słabo obciążane, że nie ma to
znaczenia.

> Najpierw porownujesz jave i C#, potem piszesz ze C jest szybsze (jest
> ale marginalnie, przy czym trzeba wiedziec o paru sprawach np o

Porównuję Javę z C# jako dwa języki JIT/VM. Z tych dwóch
bardziej podoba mi się C#, choć ma swoje wady. Natomiast
od wszystkich języków JIT/VM wolę natywnie kompilowane,
takie jak C i C++.

> prekompilacji a wiec benchmark musi byc odpowiednio zrobiony)

Żadnych benchmarków nie robiłem. Zrobiłem porównanie
aplikacji napisanej w Javie z aplikacją napisaną w C
pod kątem zajętości pamięci. Jeżeli jesteś w stanie
drastycznie poprawić wizerunek Javy w *tym* teście, to
powiedz jak.

> Podstawowa zaleta javy nie jest jej szybkosc (choc nie jest wolna) ale

Poczytaj post obok. Tak, Java ma swoje zalety. Ale na
pulpicie przeciętnego użytkownika nie ma na nią IMHO
miejsca. A gdzie indziej można ją też zastępować czymś
innym. Tak naprawdę jedynie programiści Javy będą wtedy
płakać, bo każdy przecież broni swojego ulubionego
języka.

> jest to zdecydowanie NTG aby o tym pisac, wiec proponuje abys dalej sie
> nie kompromitowal

To Ty się kompromitujesz tylko w furii najeżdżając na mnie
nie pisząc w sumie wiele konkretnego :)

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |