Re: Win XP - blokowanie komputerra podczas wchodzenia do folderu

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 29 Jan 2007 - 21:58:54 MET

"RR" <comindexjbcj@poczta.onet.pl> wrote in message
news:epljih$2hpo$1@news2.ipartners.pl...

> Omawiane zjawisko wystepuje na roznych komputerach, starych i nowych,
> uzywanych do prac biurowych, nie ma zadnych bajerow, upiekszaczy.
> Pliku: DOC, PPS, GIF, JPG, CDR, PDF, GEM i wiele innych jak u kazdego.
> Komputery uzywane sa do pracy w biurze. Cecha wspolna wszystkich
> komputerow jest plarforma INTELA (plyty glowne, procesory), dyski
> rozne. Blokowanie wystepowalo czasami nawet na swezo zainstalowanym
> systemie op. i oprogramowaniu. Zawsze (niestety) w Windows XP.

Hmmm jak widzisz szukam jakiejś cechy wspólnej tych problemów, bo
informacje jakie podałeś naprawdę nie są wystarczające do zdiagnozowania
sytuacji. To może zacznijmy od drugiego końca: co to znaczy blokowanie
komputera (restart? zwis?) i co widać w Dzienniku systemowym
eventvwr.msc. Może są tam jakieś wpisy naprowadzające na rozwiązanie.

Z drugiej strony, proponuję wykonać to co się zawsze w sytuacji
restartów nieznanego pochodzenia robi: przetestuj pamięc RAM, obejrzyj
płytę główną czy nie ma spuchniętych kondensatorków wokół procesora i
rzuć okiem na temperatury i napięcia. Pamięć należy testować długo, co
najmniej kilka/naście godzin. Polecam MemTest86 http://www.memtest86.org
albo Windows Memory Diagnostic
http://oca.microsoft.com/en/windiag.asp , do wyboru. Nie uwierzysz ile
problemów udało się rozwikłać takimi testami.

[...]
> Temat mojego postu nie jest pytaniem. Jest zgodny z zaleceniami
> netykiety naszej grupy, cytuję:
> "zawsze dbaj o to, by temat był opisowy" i "Temat ma pomagać określić
> tematykę wiadomości bez jej czytania".

Bo to wszystko prawda. Ale w netykiecie do której Cię odesłałem jest
również napisane:
"Nie zadawaj pytań w temacie. Temat ma pomagać określić tematykę
wiadomości bez jej czytania, ale nie może zastępować treści: nie da się
go zacytować, a wiele czytników obcina zbyt długie tematy pokazując
tylko pierwszych kilkadziesiąt liter."

Można pogodzić jedno z drugim - temat uczynić opisowym, a pytanie zadać
w treści. A u Ciebie trzeba było złączyć jedno z drugim, żeby uzyskać
logiczną całość.

Do tych uwag dołożę jeszcze dwie: wycinaj cudze sygnaturki. Niektóre
czytniki robią to automatycznie bazując na delimiterze (kreska kreska
spacja), ale Ty używasz takiego czytnika który tego nie potrafi, więc
musisz o tym samemu pamiętać. I kolejna uwaga - masz generalnie źle
skonfigurowany czytnik. Przy postowaniu na grupy dyskusyjne powinno się
wybrać format MIME i określić zmienną charset (w Polsce ISO-8859-2 lub
ew. UTF-8), żeby inny czytnik który działa na przykład na angielskim
systemie, potrafił poprawnie wyświetlić polskie literki.

Jak widzisz, netykieta nie jest wydumanym zbiorem zasad, tylko
podyktowana została wieloletnią praktyką użytkowników różnych czytników
i jej przestrzeganie pomaga nam wszystkim.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/