Re: monitoring plikow - jak?

Autor: Tomasz Chmielewski <tch_at_nospam.syneticon.net>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 11:56:54 MET

Tomasz Onyszko wrote:

> Wlaczyc inspekcje dostepu do obiektow i skonfigurowac dla tych plikow
> odpowiednie ustawienia tej inspekcji.
> Zdarzenia zwiazane z dostepem do plikow beda logowane w security log,
> potem musisz niestety je zbierac i jakos analizowac, najprostsze
> rozwiazanie to uzcie logparse.exe:
> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=890cd06b-abf8-4c25-91b2-f8d975cf8c07

OK, chyba cos znajde.

> A z innej beczki - dlaczego wogole uzytkownicy maja tam uprawnienia
> zapisu. moze kopnij tego kto napisal ten program.

Musza miec uprawnienia do zapisu, bo wspaniali programisci nie
zauwazyli, ze okolo roku 2000 wyszedl Windows 2000, a niedlugo pozniej
XP - o zgrozo - systemy oparte na nieco innej filozofii niz DOS czy Win95.

Jest to jakis program medyczny, jego pierwsze wersje dzialaly w DOSie,
potem Win 3.1, i wydaje mi sie, ze po prostu w tej firmie nie ma nikogo,
kto tak naprawde rozumie, jak on dziala.

--
Tomasz Chmielewski