Re: monitoring plikow - jak?

Autor: Tomasz Onyszko <t.onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 11:33:07 MET

Tomasz Chmielewski wrote:
> Mam pewien program, ktory do prawidlowego dzialania potrzebuje praw
> zapisu do katalogu, w ktorym jest zainstalowany.
>
> Innymi slowy, kazdy zalogowany uzytkownik moze z danej stacji roboczej
> usunac ten program... Co tez prawdopodobnie stalo sie dzisiaj na kilku
> komputerach w pracowni.
>

> Chcialbym w jakis sposob monitorowac kilka plikow na dysku, np.:
>
> C:\dany\program\test.txt
>
> I w przypadku, gdy jest on kasowany, powinienem otrzymac w jakis sposob
> informacje, kto i kiedy to zrobil.
>
> Jak to ugryzc?

Wlaczyc inspekcje dostepu do obiektow i skonfigurowac dla tych plikow
odpowiednie ustawienia tej inspekcji.
Zdarzenia zwiazane z dostepem do plikow beda logowane w security log,
potem musisz niestety je zbierac i jakos analizowac, najprostsze
rozwiazanie to uzcie logparse.exe:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=en&FamilyID=890cd06b-abf8-4c25-91b2-f8d975cf8c07

A z innej beczki - dlaczego wogole uzytkownicy maja tam uprawnienia
zapisu. moze kopnij tego kto napisal ten program.

--
Tomasz Onyszko
http://www.w2k.pl/ - (PL)