Re: "Ponowna aktywacja XP" - o co chodzi???

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 25 Jan 2007 - 00:00:37 MET

"ethanak" <sweethanak@buziaczek.pl> wrote in message
news:ep7k0f$429$1@news.onet.pl...
> [...]
> zostały znaczne zmiany w sprzęcie i należy dokonać ponownej aktywacji
> systemu w przeciągu trzech dni".
>
> Rzecz w tym, że:
>
> a) XP działa na qemu
> b) wersja qemu jest cały czas taka sama
> c) jedyna czynność którą robiłem to był upgrade jądra Linuksa na
> hoście
> (ale to akurat XP-ka powinno niewiele wzruszać).
> d) qemu działa cały czas w trybie snapshot, jedynym momentem kiedy go
> wyłączyłem był ostatni update.
> e) fizycznie w maszynie nic nie było zmieniane

Mechanizm WPA sprawdza następujące elementy:
- kartę grafiki
- kontroler SCSI
- kontroler IDE
- MAC karty sieciowej
- wielkość zainstalowanej pamięci RAM
- model procesora
- numer seryjny procesora
- model dysku twardego
- numer seryjny partycji/woluminu systemowego
- napęd CD/DVD.

Każdy z tych elementów ma wartość 1 głosu oprócz MAC karty sieciowej
wartego 3 głosy. Konfigurację uważa się za identyczną (w granicach
tolerancji) przy zgodności na poziomie 7 głosów dla stacjonarnego peceta
i 4 głosów dla notebooka. Licznik zmian jest resetowany co 120 dni.

> Że jak go teraz nie zaktywuję
> ponownie to mi się wyłączy czy też jak go spróbuję ponownie aktywować
> mi się wyłączy i już więcej nie ruszy?

Aktywuj go i będziesz miał spokój. Dopóki znowu czegoś nie zmienisz z
w/w.

--
M.   [MS-MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/