Re: wolny odczyt/zapis z DVD, b. duze obciazenie procka

Autor: RK <robert.kajdaniak_at_tnijneostrada.pl>
Data: Sun 14 Jan 2007 - 18:50:15 MET

Witold Romaniak napisał(a):
> Nowy komp, z prockiem Core 2 Duo. Plyta na chipsecie i965, MSI P965 NEO-F.
> I jest problem z korzystaniem z DVDRW, wszelki transfer maksymalnie
> obciaza system i plyta potrafi sie zapisywac 30 minut. Tak samo odczyt
> -- max 2-3 MB/s.

Pozwolę sobie wykorzystać ten wątek, mam (chyba) problem podobnej
kategorii. Kiedy wypalam płytę np. DVD-R i ustawiona jest maksymalna
prędkość (x16) tak gdzieś do 60-70% procesu wypalania wszystko idzie w
tempie. Po wypaleniu dwóch trzecich płyty, nie dopełnia się bufor i
prędkość nagrywania spada (nie wiem do ilu, bo nie pokazuje ale słychać
wyraźne zmniejszenie prędkości). Ultra DMA jest ok, czyli dla kanału
pomocniczego (na którym znajduje się napęd optyczny) - tryb 2, dla
podstawowego - tryb 5. Czy to normalne zjawisko, czy nie? Jeśli nie, to
gdzie szukać prawdopodobnej przyczyny takiego zachowania? Program do
nagrywania Nero v6, system Windows XP Prof. z SP2, wszystkie łaty i
aktualizacje na bieżąco.

--
Robert.