Re: kupic xp czy czekac na viste?

Autor: Wojciech \ <spook.no_at_unwanted_mail.op.pl>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 14:13:26 MET

eusenet wrote:
> Witam
>
> jak w temacie - jak myslicie co bedzie bardziej oplacalne finansowo?
> Kupno xp teraz + upgrade czy kupno nowej visty?

Miałem taki sam dylemat, ale bardzo szybko przekonałem się do XP.
Argumenty (część zasłyszana, ale jestem w stanie uwierzyć):

*) O wiele większe wymagania sprzętowe (zżeranie 512 RAMu przez *sam
system*)
*) Silna niekompatybilność wsteczna i ogromne problemy z uruchamianiem
aplikacji DOSowych
*) Niemożność instalowania nie podpisanych cyfrowo sterowników (paranoja -
na przykład Nero Image Drive używa takiego sterownika)
*) Szpiegowanie użytkownika pod nazwą "sprawdzania legalności" - okresowe
wysyłanie informacji o sprzęcie i podobno o programach na serwery MS
*) (słaby argument) Aero, które wygląda gorzej niż linuksowy compiz lub
beryl na XGL i które ma kosmiczne wymagania (XGL wstał płynnie na
zintegrowanej graficznej na notebooku)
*) Podobno wersje Home Basic i temu podobne będą ostro poobkrawane w
stosunku do wyższych wersji

W zupełności wystarczyło mi to, by zdecydować się na XP Pro.

> pozdr.
> Piotr

Pozdrawiam -- Spook.

--