Re: [XP, LAN] Wolne otwieranie plikow

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Sat 13 Jan 2007 - 08:02:47 MET

Użytkownik "latet" <spam@xxx.pl> napisał w wiadomości
news:eo99i8$8dd$1@inews.gazeta.pl...

> Jak mozna naprawde zmienic nazwe konta (login) pod XP?

Można zmienić , ale wtedy musisz przekopiować
poprzedni profil, żeby user po zmianie nazwy miał te same
ustawienia, programy itd...

> Bo da sie ją niby zmienić, ale tylko w niektorych miejscach
> pojawia sie ta nowa, a w innych wciaz widac starą.
>
> Co rozumiesz przez "robisz synchornizację" w tym przypadku?

Poczytaj w pomocy o plikach trybu offline.
http://support.microsoft.com/kb/307853/pl

> Czy dobrze rozumiem - na wszystkich kompach konta na ktorych
> pracują wszyscy mają sie tak samo nazywać i miec takie same hasla?

Niekoniecznie - mogą mieć drugie konto o wspomnianych przykładowych
nazwach i hasłach i mapować/udostępniać sobie udostepniony udział logując się
z ta własnie nazwą i hasłem - w XP można użyć różnych poświadczeń.
Jeśli zrobisz tak jak piszesz, to zdalny zasób zmapuje się automatycznie

> Odpaliłem eventvwr.msc i w momencie wolnego dostępu do zasobu
> sieciowego w logu pojawia się coś takiego:
>
> Readresator nie mógł określić typu połączenia.
> zrodlo: MRxSmb, ID zdarzenia: 3019.

Zobacz tutaj:
http://support.microsoft.com/kb/889000/pl
Poza tym możesz mieć problem z rozwiązywaniem nazw
jeśli nie usprawniłeś sobie tegoż. Skoro są w sieci same XP to,
tam stale jest 'wojna', który ma być przeglądarka nadrzędną.
Elekcja nadrzędnej przypisana jest systemowi, który pierwszy
zaloguje sie do sieci itd. Nie daj Boże, że zamkniesz ten system
to zaczynają sie kłopoty - ponowna elekcja, czyli wojna na noże
kto ma rządzić, czyli trzymać nazwy pozostałych kompów w sieci..
Prosty przykład - komputer jest jeszcze widoczny w otoczeniu
sieciowym, a jego fizycznie już dawno w sieci nie ma...

Piciu