Re: [XP, LAN] Wolne otwieranie plikow

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Fri 12 Jan 2007 - 11:28:22 MET

latet napisał(a):
> Czy to dziala tak, ze to co zwykle jest w folderach danego
> uzytkownika:
> Documents and Settings/[nazwa_usera]
> (np. zawartosc Pulpitu, moje dokumenty, pliki .dbx)
> znajduje sie na serwerze? To musi czasem zdrowo spowalniac prace!

*Może* znajdować się na serwerze, nie musi. Wybierasz.

Poza tym nie jest tylko na serwerze, ale jest synchronizowane
między dyskiem lokalnym komputera a serwerem.

> OK, ale co gdy to jest laptop i ktos go bierze do domu?

Wtedy ma lokalną kopię profilu na dysku.

Ale dokumenty to inna sprawa. Komputery przenośne też
muszą mieć włączoną osobno synchronizację danych między
sieciowym katalogiem domowym użytkownika a dyskiem lokal-
lnym notebooka, wtedy jest wszystko idealnie. Można też
użytkownikom notebooków nie przenosić dokumentów na ser-
wer, ale to jest takie prymitywne rozwiązanie ;)

> Czy da sie założyć taką domenę jakoś bezboleśnie,
> bo wiem, ze przy instalacji Widnows sie pyta czy ma być
> domena czy grupa robocza. A jak juz wszystko jest dawno
> zainstalowane i skonfigurowane jako grupa robocza?

Da się przełączyć, choć oczywiście ze dwie dniówki na
pełne przenosiny trzeba założyć jak już się wie co się
robi (a znacznie więcej, jeżeli dopiero trzeba się
uczyć obsługi Windows Server i dochodzić do jak zrobić).

Wchodzą tu też koszty: trzeba komputer na serwer (wysokiej
klasy, bo jak padnie, to firma uziemiona), licencję na
Windows Server 2003 i licencje CAL dla każdego komputera-
klienta w sieci.

> Sprzątaczki tam nie mamy (za mała firma), ale na wszelki
> wypadek wszystkie kompy mają hasło na BIOS.

Hasło na BIOS wyklucza sprzątaczki, ale w razie kradzieży
sprzętu zdjęcie hasła BIOSu zajmuje średnio 2 minuty, a
z hasłem Windows trzeba się męczyć co najmniej kilkanaście
(a jak się szyfrowanie plików włączy jeszcze, to nikt nie
odzyska tych danych bez hasła).

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |