Re: Wyrazenia regularne - niech mi ktos pomoze zrozumiec

Autor: MrKramer <mkramer_at_poczta.fm>
Data: Thu 04 Jan 2007 - 21:09:47 MET

MrKramer wrote:>>
> [...]

Albo w ten przyklad:

grep -E "^0[^*]+"

Pierwsza linie pokazuje do gwiazdek
druga cala
trzecia do gwiazdek
czwarta cala
piata cala.

Do diabla przeciez on ma napisane szukaj na poczatku pierwszego znaku
"0" a nastepny to nie moze byc gwiazdka wystepujaca jeden lub wiecej.
No normalnie robi co chce. Wytlumaczcie mi bo moze ja czegos nie rozumiem.
Czytam. Czytam i rozumiem, ze maja to byc wyrazenia regularnie
wystepujace, ale do diabla w powyzsym przykladzie pokazuje mi wiecej niz
dwa znaki. Ja w komendzie nie wpisalem zeby szukal wiecej niz dwa znaki.
No i wez sie czlowieku naucz jak nie mozna zastosowac zadnego
shematycznego dzialania. Kruca bomba zmienisz czlowieku jeden znak i
dzieja sie cuda. I to zeby jeszcze zrozumiale cuda.