Re: Wyrazenia regularne - niech mi ktos pomoze zrozumiec

Autor: MrKramer <mkramer_at_poczta.fm>
Data: Thu 04 Jan 2007 - 21:40:28 MET

MrKramer wrote:
> [...]
>>> 070612 proces_pierwszy.exe ten opis nie zawiera gwiazdek
>>> 084005 proces_pierwszy.exe *** bez gwiazdek na koncu
>>> 084150 proces_pierwszy.exe tez jakis opis

> [...]
> "0" a nastepny to nie moze byc gwiazdka wystepujaca jeden lub wiecej.
> No normalnie robi co chce. Wytlumaczcie mi bo moze ja czegos nie rozumiem.
> Czytam. Czytam i rozumiem, ze maja to byc wyrazenia regularnie
> wystepujace, ale do diabla w powyzsym przykladzie pokazuje mi wiecej niz
> dwa znaki. Ja w komendzie nie wpisalem zeby szukal wiecej niz dwa znaki.
> No i wez sie czlowieku naucz jak nie mozna zastosowac zadnego
> shematycznego dzialania. Kruca bomba zmienisz czlowieku jeden znak i
> dzieja sie cuda. I to zeby jeszcze zrozumiale cuda.
Przepraszam, zaczalem bardziej wnikliwie szukac i wkoncu doczytalem ze
zestaw:
[^a] oznacza dowolny znak nie zawierajacy a (w tym przypadku).
Kluczowym wyjasnienim - o ktorym nie wiedzialem, albo zapomnialem - bylo
"dowolny znak".
Echhh.
Bede dalej cwiczyl i dziekuje wszystkim za wytrwalosc i pomoc.
Nie rozlaczajcie sie jeszcze bo jestem pewien, ze bede mial jeszcze
pytania i watpliwosci.